  • 1. Data: 2003-02-16 18:22:38
    Temat: Odliczenie prowizji w Kasie Mieszkaniowej
    Od: "Credi" <M...@c...pl>

    Znajomy twierdzi iż oprócz 30 % kwoty wpłaconej na konto
    Kasy Mieszkaniowej można również odliczyć od podatku 30 %
    prowizji płaconych bankowi z związku z dokonywaniem właściwych wpłat.

    Czy jest to informacja prawdziwa, czy ktoś może podać podstawe prawną
    takiego ewentualnego odliczenia.?

    Dzięki za wszelkie info
    Credi

  • 2. Data: 2003-02-16 18:39:26
    Temat: Re: Odliczenie prowizji w Kasie Mieszkaniowej
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 16 Feb 2003 19:22:38 +0100, "Credi"
    <M...@c...pl> zakodował:

    >Znajomy twierdzi iż oprócz 30 % kwoty wpłaconej na konto
    >Kasy Mieszkaniowej można również odliczyć od podatku 30 %
    >prowizji płaconych bankowi z związku z dokonywaniem właściwych wpłat.

    Możesz odliczyć 30% kwoty wpłaconej na rachunek Kasy Mieszkaniowej (od
    każdej wpłaty kasa odlicza prowizję). Jeżeli masz na myśli prowizję,
    jaką pobiera poczta, czy bank _z_ którego robisz przelew, to nie można
    tego uznać za wpłatę do kasy mieszkaniowej.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-02-17 13:45:04
    Od: "Credi" <M...@c...pl>

    Ale w dokumencie otrzymanym z Kasy Mieszkaniowej potwierdzającym
    wysokość wpłat są ujęte tylko wpłaty właściwe, bez prowizji.

    Ja np. wpłacam 406 zl miesięcznie : 400 zł do kasy i 6 zł prowizji dla kasy.
    ( 1,5 % prowizji przy przelewie bankowym - jest to prowizja dla kasy a nie
    za przelew - przelew
    jest za darmo )
    Jestem pewien iż otrzymam z kasy potwierdzenie wpłaty 4800 zł a nie 4872
    (tak było
    przynajmniej w zeszłym roku)

    Te prowizje to nie są może zbyt duże kwoty ale przy wpłacie incydentalnej
    rzędu np 33.000
    to już jest prawie 500 zł prowizji

    Credi

  • 4. Data: 2003-02-17 14:10:23
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Feb 2003 14:45:04 +0100, "Credi"
    <M...@c...pl> zakodował:

    >Ja np. wpłacam 406 zl miesięcznie : 400 zł do kasy i 6 zł prowizji dla kasy.
    >( 1,5 % prowizji przy przelewie bankowym - jest to prowizja dla kasy a nie

    Ja mam sumę wpłat równą sumie pieniędzy wpłaconych do kasy - i 30%
    tego możesz odliczyć (czyli w Twoim przypadku 406x12x30%).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775