  • 1. Data: 2003-02-16 20:22:48
    Temat: Prośba o polecenie literatury...
    Od: ". przemo ." <p...@W...com>

    Witam!

    Przymierzam się do rozszerzenia działalności - chcę zająć się
    importem (na małą skalę) i sprzedażą detaliczną określonego
    towaru, dla którego już udało mi się znaleźć stawki celne,
    akcyzy i podatku VAT.

    We wszelkich kwestiach, które tego interesu dotyczą, jestem
    jak na razie zupełnie "zielony", zatem proszę o wskazanie mi
    literatury (czy to online, czy wydawnictw książkowych), które
    od podstaw poprowadzą mnie przez:

    - kwestie celne, poczynając od naliczania wszelkich opłat,
    przez procedury związane z cleniem towaru, ustalanie i
    dokumentowanie kraju jego pochodzenia (już teraz wiem, że
    część towaru będzie produkcji europejskiej, przy czym
    sprowadzany będzie z USA) itd.

    - handel internetowy w Polsce - do tej pory zajmowałem się
    jedynie świadczeniem usług, więc nie mam doświadczenia z
    handlem jako takim (aczkolwiek mam w sobie dużo motywacji i
    samozaparcia, aby przebrnąć przez wszelkie problemy z tym
    związane); zdaję sobie sprawę, że handel detaliczny przez
    internet niesie ze sobą specyficzne ograniczenia i chciałbym
    być świadom tego, na jakie pułapki mogę się natknąć...

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam,
    Przemo