  • 1. Data: 2002-11-28 17:10:39
    Temat: Wliczanie czesci czynszu w koszty......
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam mieszkanie 100% wlasnosciowe, z gruntem, w bloku.
    Mam 1-os działalnosc gospodarczą.

    Chcialbym sobie wliczyć 1/3 opłat "czynszowych" w koszty firmy.

    Slyszalem, ze podstawą do takiego odliczania, warunkiem koniecznym,
    jest pisemna ZGODA zarządcy (w tym przypadku zarządu wspólnoty mieszkańców).
    Podobno papierka z tą zgodą może zarządać Urząd Skarbowy w razie kontroli,
    i jesli jej nie bede mial, to moga mi zakwestionować odliczenie czynszu.

    Czy to prawda?
    Jak pokazuje Wasza praktyka?

    Dzieki,

    Latet

  • 2. Data: 2002-11-28 19:51:06
    Temat: Re: Wliczanie czesci czynszu w koszty......
    Od: "Vectra" <a...@b...vectranet.pl>

    > Chcialbym sobie wliczyć 1/3 opłat "czynszowych" w koszty firmy.

    To bys mnie zasmucil. Ja zajalem jeden pokój pod biuro i odliczam
    go proporcjonalnie do powierzchni.
    ---
    V.

  • 3. Data: 2002-11-28 22:05:39
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 28 lis 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >mieszkańców). Podobno papierka z tą zgodą może zarządać Urząd Skarbowy w
    >razie kontroli, i jesli jej nie bede mial, to moga mi zakwestionować

    Bywa że owszem, zwłaszcza że czynsze dla częsci poswieconej DG sa z reguly
    wyzsze. Ponadto jest chyba obowiazek oznaczania firmy na zewnatrz...

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 4. Data: 2002-11-28 23:18:55
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Bywa że owszem, zwłaszcza że czynsze dla częsci poswieconej DG sa z reguly
    > wyzsze. Ponadto jest chyba obowiazek oznaczania firmy na zewnatrz...

    No.... co do szyldu, to podobno i tak musi byc, ale to martwe prawo.

    Co do wyzszego czynszu - to silny argument,
    ale niektorzy mowia, ze zgodnie z prawem i tak trzeba zglosic,
    i i tak powinien byc wyzszy, nawet jak sie go nie odlicza.

    Krotko mowiac - kazdy mowi co innego.

    I jeszcze kwestia telefonu - wiadomo, ze czesc mozna odliczyc,
    niektorzy mowia o bilingu,
    ale jak sie ma odliczanie telefonu do kwestii czynszu, szyldu, itp...
    Bo w koncu telefon jest przypisany do mieszkania, wiec skoro
    firma jest w mieszkaniu i odlicza telefon, to moze i czynsz jest
    logicznie powiazany...........
    Mieszam, wiem, ale juz mi tak namieszali, ze wymiekam....

    Latet

  • 5. Data: 2002-11-29 00:54:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Nov 2002, Latet wrote:
    [...]
    >+ Co do wyzszego czynszu - to silny argument,
    >+ ale niektorzy mowia, ze zgodnie z prawem i tak trzeba zglosic,
    >+ i i tak powinien byc wyzszy, nawet jak sie go nie odlicza.

    AFAIK zależy czy obszar zajęty przez DG "utracił charakter
    mieszkalny" :)
    [...]
> [...]
    >+ ale jak sie ma odliczanie telefonu do kwestii czynszu, szyldu, itp...
    >+ Bo w koncu telefon jest przypisany do mieszkania,

    IMHO nijak - zasadą jest odliczanie kosztów "poniesionych
    w celu". Owszem, jeśli uzasadniasz że zajmujesz pokój
    pt. 1/3 powierzchni mieszkania na DG - to "w celu..."
    musisz go ogrzać i ładujesz 1/3 kosztów ogrzewania
    w KUP itp. Ale jakiegoś sztywnego przypisania do telefonu
    chyba trudno szukać :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-11-29 01:17:36
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    .stanpol.com.pl...
> [...]

    a co to za nowa reguła, bo tak sie przyjeło ?

    > AFAIK zależy czy obszar zajęty przez DG "utracił
    charakter
    > mieszkalny" :)

    Dobre

    czesc mozna odliczyc,

    jak nie było bilingu to dobrze mówili

    i dobrze mówią: na bilingu zaznaczasz rozmowy
    firmowe i je odliczasz (dowodem wewnetrznym) no i
    koszt bilingu tez możesz odliczyć ale abonament
    nie ale sobie przelicz czy to jest warte zachodu,
    może telefon sobie darować :)

    > Ale jakiegoś sztywnego przypisania do telefonu
    > chyba trudno szukać :)

    Ja też nie znalazłem ale bilingiem trza się teraz
    wesprzeć

    Pozdr.
    Sark

  • 7. Data: 2002-11-29 08:26:25
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > To bys mnie zasmucil. Ja zajalem jeden pokój pod biuro i odliczam
    > go proporcjonalnie do powierzchni.

    U mnie 1 pokoj to wlasnie 1/3 powierzchi.

    A skoro odliczasz - czy masz zgode, czy masz szyld,
    czy masz to zgloszone do urzedu miasta, czy placisz
    wyzszy podatek grutnowy, czy masz podniesione oplaty czynszowe?

    Dzieki,

    Latet

  • 8. Data: 2002-11-29 08:29:22
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > ale sobie przelicz czy to jest warte zachodu,
    > może telefon sobie darować :)

    W moim przypadku telefon spokojnie mozna sobie darowac,
    a takze odlczanie czynszu (dla 20 zl nie bede ryzykowac).

    Zastanawiam sie jednak, czy nie moglbym odliczac oplate
    za stale lacze internetowe. Problem w tym, ze oficjalnie
    nie mam zadnego komputera na stanie firmy i nie chce miec.

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 9. Data: 2002-11-29 09:12:37
    Temat: Odp: Wliczanie czesci czynszu w koszty......
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Latet <N...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:19844-
    > Co do wyzszego czynszu - to silny argument,
    > ale niektorzy mowia, ze zgodnie z prawem i tak trzeba zglosic,
    > i i tak powinien byc wyzszy, nawet jak sie go nie odlicza.

    Chodzi o podatek, który płacisz Ty lub zarządca wspolnoty itp. podatek ten
    jest podatkiem ustalanym przez Urzędy Miasta lub Gminy na terenie której
    prowadzisz DG, po prostu musisz sobie sprawdzić ile on wynosi.
    Czynsz dzielisz na 3 czesci, jedną z nich wpisujesz w koszty, wystawiając ku
    temu dokument wewnętrzny.

> [...]
    > Bo w koncu telefon jest przypisany do mieszkania, wiec skoro
    > firma jest w mieszkaniu i odlicza telefon, to moze i czynsz jest

    Powinieneś telefon 'przepisać' na firmę, część faktury ponad szacunkową
    srednią jaka wychodziła Ci bez prowadzenia DG wrzucasz w KUP, możesz to
    rozliczać na zasadzie bilingu ale czy chce Ci się?

    Smerf

  • 10. Data: 2002-11-29 10:18:37
    Od: Piotr Morawski <p...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Nov 2002 18:10:39 +0100, "Latet"
    <N...@p...onet.pl> wrote:

    >Witam,
    >
    >Mam mieszkanie 100% wlasnosciowe, z gruntem, w bloku.
    >Mam 1-os działalnosc gospodarczą.

    Ano właśnie, mam podobną sytuację i może podczepię się do wątku.
    Kupiłem mieszkanie spółdzielcze własnościowe wspólnie z żoną i też
    jestem osobą fizyczną prowadzącą DG.
    Spółdzielnia powiedziała mi, że dopóki nie wykorzystuję mieszkania do
    innych celów niż mieszkaniowe (tzn. dopóki sąsiedzi się nie poskarżą
    na coś co im sprawia kłopot a jest związane z ulokowaniem DG w moim
    lokalu) to wszystko jest w porządku.
    Mam zamiar przenieść siedzibę do tego mieszkania. Zaczynam remont,
    praktycznie zostaną gołe ściany bez tynków i podłogi.
    W związku z tym mam pytania, czy koszty związane z remontem mogę
    uwzględnić w KPiR? Słyszałem, że odtworzenie wartości początkowej
    mieszkania pod to podlega. Co mogę włączyć do kosztów, czy również
    wyposażenie typu kuchnia gazowa, zmywarka, wanna i takie inne?
    Nie wiem, dlaczego mam się ograniczać do odliczania np. 1/3 czynszu za
    pokój - wolałbym odliczać całość :) Są jakieś przeszkody?

    Proszę o pomoc i pozdrawiam

    Piotr Morawski