  • 1. Data: 2002-11-28 22:29:03
    Temat: zakup procesora i systemu a odliczenia 2002
    Od: "komarek" <k...@k...pl>

    Jestem osobą fizyczną zatrudnioną na etacie. Kupiłem wspólnie z żoną komputer,
    który jest nam niezbędny do pracy. Po kilku miesiącach dokonałem wymiany
    (przez odpowiedni zakup) procesora oraz dokupiłem system operacyjny. W starym
    załączniku do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1996r. oba te
    elementy są wymienione, nie ma ich już natomiast w załączniku z 2000r. Wygląda
    to jak przeoczenie, skoro są wymienione takie artykuły jak urządzenia pamięci,
    drukarki, karty graficzne, sieciowe a nawet kable, myszy i klawiatury. Mój
    dylemat jest następujący: czy pomimo braku właściwego elementu w tabeli,
    ogólny zapis w ustawie lub inny przepis upoważnia mnie mimo wszystko do
    odliczenia zakupu procesora i Windows-a czy też nie?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-11-29 07:15:57
    Temat: Re: zakup procesora i systemu a odliczenia 2002
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    oba te
    > elementy są wymienione, nie ma ich już natomiast w załączniku z

    Nie wiem jaki był załącznik w 2000, ale na obecny rok
    był załącznik z 2001 i tam na pewno była taka bardzo
    szeroka kategoria
    jak: części komputerowe i akcesoria.

    Procesor jak widać da się przepchnąć.
    Program pewnie też...

  • 3. Data: 2002-11-30 18:46:39
    Od: "komarek" <k...@k...pl>

    >Nie wiem jaki był załącznik w 2000, ale na obecny rok
    >był załącznik z 2001 i tam na pewno była taka bardzo
> [...]
    Załącznik z 2000r. był części dotyczącej komputeryzacji w zasadzie taki sam
    jak ten z 2001. Obawiam się jednak, że poz. 103 załącznika tzn. "Części i

    kcesoria do sprzętu komputerowego pozostałe" nie dotyczą procesorów, ponieważ

    mają pozycję w PKWiU 30.02.17-00.90, a procesory mają w polskiej klasyfikacji
    nr 30.02.13. Po prostu zauważ, że w rubryce PKWiU lecą po kolei od góry numery
    i po pozycjach z numerami 30.02.12... przeskok jest od razu na 30.02.14.
    Chyba,że nasz ustawodawca jest przesądny i unika 13tki jak ognia :-). Tej
    pozycji nie ma w załączniku i moim zdaniem albo ja jestem głupi albo pan
    minister Wittbrodt a potem pani minister Łybacka po prostu o procesorach
    zapomnieli. Bo potrafię zrozumieć, że nie można sobie odliczyć obudowy
    komputera kupionej luzem, ale jeśli mogę sobie odliczyć (o ile spełniam inne
    wymagania) takie akcesoria jak karty wideo, mysz czy kabel, to czemu nie
    procesor?

  • 4. Data: 2002-11-30 22:02:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    góry numery
    > i po pozycjach z numerami 30.02.12... przeskok jest od razu na

    Wygląda na to, że masz rację

    > Chyba,że nasz ustawodawca jest przesądny i unika 13tki jak ognia
    :-).

    Wygląda na to, że masz rację

    Tej
    > pozycji nie ma w załączniku i moim zdaniem albo ja jestem głupi albo
    pan
    > minister Wittbrodt

    Wygląda na to, że masz rację :-)

    a potem pani minister Łybacka po prostu o procesorach
    > zapomnieli.

    Wygląda na to, że masz rację

> [...]
    spełniam inne
    > wymagania) takie akcesoria jak karty wideo, mysz czy kabel, to czemu

    Wygląda na to, że masz rację

    Może sprzedawcy może nie zrobi to różnicy
    i zechce sprzedać to "inaczej".