  • 1. Data: 2002-11-28 13:55:42
    Temat: czy mozna ominac placenie skladki dla ZUS
    Od: "Grupki" <c...@o...pl>

    wiem ze mozna gdy prowadzac dzialalnosc bylbym zatrudniony na przynajmniej
    pol etatu (za najnizsze wynagrodzenie 760 zl)
    wtedy place tylko zdrowotne

    a bez zatrudnienia i bez zawieszania dzialalnosci gospodarczej ???

    ma ktos jaki pomysl

    dzieki z gory
    krzysztof

  • 2. Data: 2002-11-29 00:46:08
    Temat: Re: czy mozna ominac placenie skladki dla ZUS
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2002, Grupki wrote:

> [...]
    >+ wtedy place tylko zdrowotne
    >+
    >+ a bez zatrudnienia i bez zawieszania dzialalnosci gospodarczej ???

    ..iść do biura podatkowego ? ;)
    Patent ze zleceniem powinien działać... ale chyba w sam raz dla
    specjalisty (BTW: ci księgarze spamerzy kiedyś wspominani na grupie
    posłali mi kiedyś maila z reklamą książki z opisem "patentu", czyli
    pewnie działa).
    A poza konkursem: zakładam że *jakąś* emeryturę byś chciał ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-29 17:30:35
    Od: "Mikrus" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Grupki" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wtedy place tylko zdrowotne
    >
    > a bez zatrudnienia i bez zawieszania dzialalnosci gospodarczej ???

    Tak, trzeba "zatrudnić się" na umowę zlecenie.
    1.Kwota wynagrodzenia jest ustalona kwotowo i wynosić może nawet 10 zł za
    miesiąc pracy
    2.Czynności wykonywane w ramach umowy zlecenia nie mogą mieć związku z
    wykonywaną działalnością, np. działalność to sklep, w innym sklepie w ramach
    umowy - zlecenia sprzątanie sklepu.
    Umowa - zlecenie niestety jest umową zawartą na ściśle określony czas i
    trzeba pamiętać o jej przedłużaniu.
    Wtedy owszem płaci się z działalności tylko ubezpieczenie zdrowotne, bo do
    społecznego zgłaszasz się z umowy - zlecenia.

    Nie trzeba też kombinować z zatrudnieniem na za minimum 760 zł miesięcznie.

    Tina

  • 4. Data: 2002-11-29 19:16:51
    Od: "Mikrus" <m...@w...pl>

    Po pierwsze, wydawało mi się, że aspekt emerytury jest tu na bardzo dalekim
    planie.
    Po drugie, zapis o takim zbiegu ubezpieczeń znajduje się w ustawie o
    systemie ubezpieczeń społecznych.
    Po trzecie, nalezy założyć, że dochód z działalności gosp. i oszczędność na
    składkach jest tak duża, że na emeryturę odkładasz z tego co zarobisz.

    Tina

  • 5. Data: 2002-12-02 09:17:22
    Od: "Grupki" <c...@o...pl>

    dzieki MIKRUS
    co do emerytury nie planuj zyc dluzej niz jakies 40-45 latek wiec nie chce
    placic Panstwu Polskiemu (Zusowi) na ich przekrety

  • 6. Data: 2002-12-02 23:15:49
    Temat: Re[2]: czy mozna ominac placenie skladki dla ZUS
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 2 grudnia 2002 o godzinie (10:17:22) napisano:
    G> dzieki MIKRUS
    G> co do emerytury nie planuj zyc dluzej niz jakies 40-45 latek wiec nie chce
    G> placic Panstwu Polskiemu (Zusowi) na ich przekrety

    Wielu tak planowalo, ale natura jest nieublagana: nie dosc, ze
    bedziesz zyl dluzej, to jeszcze instynkt samozachowawczy skutecznie
    uniemozliwi Ci skrocenie tej meki :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl