  • 1. Data: 2006-03-01 09:24:27
    Temat: Oplaty za przesylke
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    Witam,

    dlaczego wiekszosc sklepow internetowych stosuje po za cena towaru jeszcze
    koszt przesylki ?
    Przeciez dla klienta byloby duzo latwiej gdyby wiedzial z gory ze placi
    tylko tyle co widnieje w informacjo o towarze. A nie tak jak czasami jest ze
    do ceny musi sobie doliczyc koszt przesylki a co naj gorsze czasami te
    koszty sa tak ogromne ze po zamowienie jest wielkie rozczarowanie!
    Albo jak to jest ?

  • 2. Data: 2006-03-01 09:36:30
    Temat: Re: Oplaty za przesylke
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

    Ciekawski napisa?(a):
> [...]
    > do ceny musi sobie doliczyc koszt przesylki a co naj gorsze czasami te
    > koszty sa tak ogromne ze po zamowienie jest wielkie rozczarowanie!

    Bo:
    1) czasami, jak sie; zamówi za okres'lona; cene;, to przesy?ka jest GRATIS
    2) Przesy?ka jest cze;sto zwolniana z VAT, a tak wcale by nie by?o
    taniej, bo bys' mia? CENE; = PRZESY?KA * 1,22 + RZECZYWISTA; CENE; TOWARU
    3) Ktos' moz.e zarza;dac' sprawdzenia przesy?ki przed odebraniem (+5 z?) +
    ew. VAT
    4) moz.e chciec' wys?ac' poza granice; Polski
    5) moz.e chciec' z Prio lub bez
    6) moz.e zechce kurierem
    7) moz.e odbierze towar osobis'cie
    8) pewnie jest jeszcze wie;cej powodów, ale mi na razie nie przychodza; do
    g?owy.

  • 3. Data: 2006-03-01 09:40:38
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

    Bo:
    1) czasami, jak się zamówi za określoną cenę, to przesyłka jest GRATIS
    2) Przesyłka jest często zwolniana z VAT, a tak wcale by nie było
    taniej, bo byś miał CENę = PRZESYłKA * 1,22 + RZECZYWISTą CENę TOWARU
    3) Ktoś moz.e zarządac' sprawdzenia przesyłki przed odebraniem (+5 zł) +
    ew. VAT
    4) moz.e chcieć wysłać poza granicę Polski
    5) moz.e chcieć z Prio lub bez
    6) moz.e zechce kurierem
    7) moz.e odbierze towar osobiście
    8) pewnie jest jeszcze więcej powodów, ale mi na razie nie przychodzą do
    głowy.

  • 4. Data: 2006-03-01 09:53:03
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Ciekawski wrote:

> [...]
    > do ceny musi sobie doliczyc koszt przesylki a co naj gorsze czasami te
    > koszty sa tak ogromne ze po zamowienie jest wielkie rozczarowanie!

    Bo cena przesylki zalezy a) od ilosci zakupionego towaru b) od znizek
    indywidualnych. Ja np. mam przesylki za darmo w jednym sklepie, a w
    innym place od masy i kubatury przesylki. Wiec niby jak to mozna
    "doliczyc" do kosztu pojedynczego produktu, gdy nie jest to liniowe?

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 5. Data: 2006-03-01 09:57:01
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "tarcamion" <t...@l...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 6) moz.e zechce kurierem
    > 7) moz.e odbierze towar osobiście
    > 8) pewnie jest jeszcze więcej powodów, ale mi na razie nie przychodzą do

    i NAJWAŻNIESZY:
    -jak dolicze do ceny towaru cene przesyłki a ktoś zamówi 10 przedmiotów i chce
    to w jednej przesyłce?

    i troche mniej ważny:
    - jak ktoś chce odebrać towar osobiście

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-03-01 10:04:34
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    tarcamion napisał(a):

    > 2) Przesyłka jest często zwolniana z VAT,

    Często ??

    "[...]przepis art. 43 pkt 1 Ustawy o VAT zwalnia od podatku usługi
    wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. W pozycji 2 tego załącznika
    wymieniono usługi świadczone przez pocztę państwową, sklasyfikowane do
    grupowania PKWiU 64.11. Oznacza to, że omawiane zwolnienie ma charakter
    przedmiotowo-podmiotowy i znajduje zastosowanie wyłącznie do usług
    świadczonych przez podmiot wskazany w przepisie. Ewentualna dalsza
    odsprzedaż tych usług i ich refakturowanie na finalnego nabywcę nie daje
    przedsiębiorstwu wysyłkowemu prawa do stosowania zwolnienia z VAT.[...]"

    Polecam cały artykuł "Transakcje dokonywane na aukcjach internetowych i
    podatek VAT" http://podatki.pl/artykuly/8_38.htm

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 7. Data: 2006-03-05 13:08:20
    Od: "cd" <c...@w...pl>

    Bo cena nie zawierajaca wartosci przesylki jest nizsza niz z
    wliczona przesylka.