  • 1. Data: 2004-10-09 16:26:02
    Temat: Osoba fizyczna i spółka cywilna - VAT ?
    Od: "michal" <e...@o...pl>

    Witam
    Mam zarejestrowana na siebie dzialalnosc gospodarcza wymagajaca licencji do
    prowadzenie tego typu uslug (ktora posiadam). W przyszlym miesiacu
    przekrocze prog przychodow i grozi mi wejscie w VAT ( do tej poru nie bylem
    w nim), czego chce uniknac. Wpadlem na pomysl ze zaloze z moja zona spolke
    cywilna, podzielimy sie udzialami i wowczas jako wspolnik z uprawnieniami
    dalej bede mogl prowadzic uslugi. Spolka ta dostanie nowy NIP. I teraz
    pytanie - czy w ten sposob unikne prawnie wejscia w VAT, czy moze sa jakies
    przepisy (u nas wszystko moga wymyslic) ktore mowia ze wowczas dochody tych
    spolek sie sumuja i obie (przez to ze sa zarejestrowane na mnie + na
    mnie/moja zone) beda musialy byc w Vacie ?

    Dzieki za pomoc, jesli macie jakies ustawy mowiace cos o tym to bede
    wdzeiczny

    pozdrawiam