  • 1. Data: 2004-10-09 18:23:02
    Temat: podatek od wzbogacenia - czy US go egzekwują?
    Od: "małecki" <m...@t...pl>

    czesc
    kupiłem auto całkiem niedawno, tzn. sprowadziłem je z zagranicy. auto
    kupiłem niedrogo, na fakturze miałem wykazane tyle ile faktycznie za nie
    zapłaciłem. Ale doszły, rzecz jasna, koszty, czyli: transport (1.500zł),
    naprawa (1.700 zł), rejestracja + przegląd+inne bzdety (około 1.000 zł),
    czyli kosztów razem było ponad 4.000. Ale oczywiście nie posiadam faktury na
    transport i naprawę, czyli tak jak to zwykle się dzieje. W międzyczasie
    przycisnął mnie glód gotówki i będę musiał autko sprzedać, odremontowane,
    opłacone itd... itpppp. chce je sprzedać po kosztach, tzn. to co dałem w
    Niemczech oraz to co zapłaciłem za remonty + urzędy, czyli nie zarobię na
    nim nic a nic, a może nawet dostanę w tyłek, jak nie będzie za ciekawie za
    sprzedażą. W US dowiedziałem się, że zapłacę podatek od wzbogacenia, bo nie
    minęło 6 m-cy od dnia kiedy auto kupiłem, a na fakturze będącej podstawą
    kupna auta widnieje kwota kilkakrotnie nizsz niż ta, za którą auto
    sprzedaję. Moim zdaniem to trochę bez sensu, skoro w te auto włozyłem kupe
    kasy, nic na nim nie zarobię, a mam zapłacić około 2000 tys zł. podatku.
    Oczywiście baba powiedziała, że nie ma szans, żeby mnie nie znaleźli,
    prędzej czy później dobiorą mi się do dupska, więc niech nawet nie liczę, że
    uda mi się ominąć te barbarzyńskie prawo. Powiedziała, ze nawet gdybym
    poniósł dodatkowe koszty związane ze sprowadzeniem i odnowieniem auta i mógł
    to udokumentować, to US ma to w dupie i tak.

    Zastanawiam się czy jest jakiś sposób żeby nie zapłacić tego złodziejskiego
    podatku i jak wygląda w praktyce egzekucja tego podatku?
    pozdrawiam
    małecki

    p.s. za odpowiedzi w stylu - o, kolejny nieuczciwy, co chce wycykać US z
    góry dziękuję, bo bzdur tego typu nie mam ochoty wysłuchiwać. Zawsze płacę
    podatki, ale nie mam zamiaru płacić podatku od czegoś, co uważam że nie
    miało miejsce (moje wzbogacenie).

  • 2. Data: 2004-10-09 22:16:25
    Temat: Re: podatek od wzbogacenia - czy US go egzekwują?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Oct 2004, małecki wrote:
> [...]
    >+ czyli kosztów razem było ponad 4.000. Ale oczywiście nie posiadam faktury na

    No to przykra sprawa :(

    >+ czyli tak jak to zwykle się dzieje.

    Jeśli chcesz powiedzieć że "zwykle" usiłuje się kantować fiskusa
    to tenże fiskus się przed tym zabezpiecza m.in. uznawaniem WYŁĄCZNIE
    udokumentowanych wydatków... jak zapłaciłeś to ten co naprawiał
    miał OBOWIĄZEK wystawić na twoją prośbę dokument. Nie poprosiłeś
    - twój pech. Ten co ci "naprawiał" miał możliwość nie wykazania
    dochodu...

> [...]
    >+ sprzedażą. W US dowiedziałem się, że zapłacę podatek od wzbogacenia,

    Od DOCHODU.
    To nie wyklucza podatku od sprzedaży (PCC - 2%) który bywa nazywany
    "od wzbogacenia" - w starozytnej Polsce ;) coś takiego było :)
    i pełniło rolę PCC.

    >+ bo nie
    >+ minęło 6 m-cy od dnia kiedy auto kupiłem, a na fakturze będącej podstawą
    >+ kupna auta widnieje kwota kilkakrotnie nizsz niż ta, za którą auto
    >+ sprzedaję.

    IMO ma rację i tyle. Niestety.

    >+ Moim zdaniem to trochę bez sensu, skoro w te auto włozyłem kupe
    >+ kasy, nic na nim nie zarobię, a mam zapłacić około 2000 tys zł. podatku.

    Było brać "kwitki" :(

    >+ uda mi się ominąć te barbarzyńskie prawo. Powiedziała, ze nawet gdybym
    >+ poniósł dodatkowe koszty związane ze sprowadzeniem i odnowieniem auta i mógł
    >+ to udokumentować, to US ma to w dupie i tak.

    Jak na gust szarego podatnika (czyli mnie) - była w błędzie.
    Ale ponieważ dyskusja jest bezprzedmiotowa ("rachunków nie
    ma i już") to szkoda czasu na szukanie w ustawie.

    [...]
> [...]
    >+ podatki, ale nie mam zamiaru płacić podatku od czegoś, co uważam że nie

    Niestety nie masz dowodów :(

    Ale jedna rzecz mi MOCNO nie pasuje: piszesz że "mam zapłacić
    około 2000 tys zł. podatku."
    A podajesz "czyli kosztów razem było ponad 4.000".
    Musiałbyś mieć dochody na poziomie ministra (40% skali, dobrze
    ponad 70 000 zł rocznie !) żeby wyszła ci taka proporcja !!
    Dla 19% podatku od "ponad 4000" to mi 1000 zł wychodzi...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-10 07:17:22
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    > Od DOCHODU.
    > To nie wyklucza podatku od sprzedaży (PCC - 2%) który bywa nazywany
    > "od wzbogacenia" - w starozytnej Polsce ;) coś takiego było :)
    > i pełniło rolę PCC.

    Podatkiem od wzbogacenia nazywa sie koniecznosc dodania do dochodu roznicy
    miedzy cena zakupu a cena sprzedazy samochodu. I nie ma to nic wspolnego z
    PCC. Od osiagnietego dochodu zaplaci PIT, a od sprzedazy PCC.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 4. Data: 2004-10-10 20:55:34
    Temat: Re: podatek od wzbogacenia - czy US go egzekwuj??
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 9 Oct 2004 20:23:02 +0200, "małecki" <m...@t...pl>
    wrote:

    >nic na nim nie zarobię, a mam zapłacić około 2000 tys zł. podatku.
    O kuźwa. Ale podatki mamy wysokie :( ^^^^^^^^^^^

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2004-10-10 21:36:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Oct 2004, Piotr "Kazimierz" Kuźmiak wrote:
    [...]
    >+ Podatkiem od wzbogacenia nazywa sie koniecznosc dodania do dochodu roznicy
    >+ miedzy cena zakupu a cena sprzedazy samochodu.

    Przyznam że nie zetknąłem się z taką nazwą "dochodu" :)
    Przecież to jest zwyczajny podatek dochodowy (niczym nie różni
    się od podatku od dochodów z pracy, umowy zlecenia czy najmu na
    zasadach ogólnyvch).
    Natomiast podatek "od wzbogacenia" istniał (za PRL) i płaciło
    się go AFAIR od... zamiany pieniędzy na niektóre dobra :]
    (nieruchomości na przykład). Nie miał domu, ma dom - znaczy
    wzbogacił się :]

    >+ I nie ma to nic wspolnego z PCC.

    ...AFAIR "od wzbogacenia w rozumieniu ustawy" właśnie miał :|

    >+ Od osiagnietego dochodu zaplaci PIT, a od sprzedazy PCC.

    Nie inaczej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-10-18 18:50:31
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    > Przyznam że nie zetknąłem się z taką nazwą "dochodu" :)
    > Przecież to jest zwyczajny podatek dochodowy (niczym nie różni
    > się od podatku od dochodów z pracy, umowy zlecenia czy najmu na
    > zasadach ogólnyvch).

    Masz racje. Zapomnialem dodac, ze tak sie to nazywa potocznie. A formalnie
    to oczywiscie jest to podatek dochodowy.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856