  • 1. Data: 2003-12-15 06:58:23
    Temat: PCC - podniesienie kapitalu w sp z o.o.
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl>

    Ustawa o PCC w Art. 4. stwierdza, ze "Obowiązek podatkowy w podatku od
    czynności cywilnoprawnych ciąży na: 2) spółce mającej osobowość
    prawną - w przypadku podwyższenia kapitału zakładowego."

    a w art 7. 1. 9) b)
    "b) od podwyższenia wartości wkładów wniesionych do majątku spółki
    albo kapitału zakładowego,"

    * do 20.000 zł 1%
    * od 20.000 zł do 30.000 zł 200 zł + 0,5% nadwyżki ponad 20.000 zł
    * ponad 30.000 zł 250 zł + 0,1% nadwyżki ponad 30.000 zł

    Z tego wynika IMHO ze w deklaracji PCC-1 w czesci B wpisuje sie spolke
    (to oczywiste) i nie wypelnia sie czesci C - dane pozostalych
    podatnikow (to juz mniej oczywiste:D )?

    No i jeszcze czy kwote podniesienia wpisac w pozycji 66 czy 67 - czyli
    czym rozni sie "podstawa opodatkowania" (66) od "podstawy obliczenia
    podatku" (67)?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 2. Data: 2003-12-15 08:37:21
    Temat: Re: PCC - podniesienie kapitalu w sp z o.o.
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Ustawa o PCC w Art. 4. stwierdza, ze "Obowiązek podatkowy w podatku od
    > czynności cywilnoprawnych ciąży na: 2) spółce mającej osobowość
    > prawną - w przypadku podwyższenia kapitału zakładowego."

    ale zazwyczaj podwyzszenie kapitalu jest zwiazane ze zmiana umowy spolki.
    [chyba ze umowa dopuszcza podwyzszenie kapitalu bez zmiany tejze umowy, pod
    warunkiem ze w umowie jest okreslona wysokosc i bodajze termin
    podwyzszenia - jesli tak nie jest wymagana jest zmian umowy]

    a zmiany sa dokonywane przed notariuszem i to on pobiera te oplaty.

    vladi

  • 3. Data: 2003-12-15 08:49:58
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl>

    "vladi" napisał

> [...]
    > warunkiem ze w umowie jest okreslona wysokosc i bodajze termin
    > podwyzszenia - jesli tak nie jest wymagana jest zmian umowy]
    umowa dopuszcza podwyzszenie bez zmiany umowy.

    > a zmiany sa dokonywane przed notariuszem i to on pobiera te oplaty.
    A czy podwyzszenie bez dokonywania zmian umowy MUSI byc przed notariuszem?

    WAM

  • 4. Data: 2003-12-15 08:54:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik WAM napisał:
    > "vladi" napisał

    > pod

    > umowa dopuszcza podwyzszenie bez zmiany umowy.

    > A czy podwyzszenie bez dokonywania zmian umowy MUSI byc przed notariuszem?

    Nie musi a nawet nie bardzo może bo co miałby ten notarusz robić -
    potwierdzać wpłate gotówki do kasy?
    Skoro nie ma zmiany umowy to notarusz mógły was co najwyżej za rączkę
    potrzymac ;-)

    Spółka musi złozyć PCC i zapłacic sama podatek.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-12-15 09:01:38
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > A czy podwyzszenie bez dokonywania zmian umowy MUSI byc przed notariuszem?

    nie musi jesli umowa dopuszcza podwyzszenie i jest zgodna z KSH a zwlaszcza:

    Art. 154.
    § 2. Wartość nominalna udziału nie może być niższa niż 500 złotych.

    Art. 257.
    §1. Jeżeli podwyższenie kapitału zakładowego następuje nie na mocy
    dotychczasowych postanowień umowy spółki przewidujących maksymalną wysokość
    podwyższenia kapitału zakładowego i termin podwyższenia, może ono nastąpić
    jedynie przez zmianę umowy spółki.

    Vladi

  • 6. Data: 2003-12-15 09:07:28
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl>

    "Maddy" napisał

> [...]
    > potrzymac ;-)
    >
    > Spółka musi złozyć PCC i zapłacic sama podatek.
    Wracam wiec do punktu wyjscia:

    ***

  • 7. Data: 2003-12-15 09:46:27
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Nie musi a nawet nie bardzo może bo co miałby ten notarusz robić -
    > potwierdzać wpłate gotówki do kasy?
    > Skoro nie ma zmiany umowy to notarusz mógły was co najwyżej za rączkę
    > potrzymac ;-)

    idac troche dalej
    a co jesli:
    firma musi podniesc kapital zakladowy do 50.000 pln
    umowa spolki mowi ze dotychczasowy kapital to 4.000 podzielony na 40
    udzialow po 100 pln!! kazdy
    umowa spolki dopuszcza podwyzszenie uchwala ZW do 100-krotnej wysokosci bez
    zmiany umowy.

    to czy wg Ciebie nalezy zmieniac umowe spolki czy nie [chodzi mi o zapis po
    100pln- nowy kodeks wymaga min 500]

    pozdrawiam
    vladi

  • 8. Data: 2003-12-15 12:49:51
    Od: "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl>

    > to czy wg Ciebie nalezy zmieniac umowe spolki czy nie [chodzi mi o zapis
    po
    > 100pln- nowy kodeks wymaga min 500]

    Musi zmienic umowe bo udziały udziały musza miec 500pln

  • 9. Data: 2003-12-15 20:00:45
    Od: "Fin" <f...@a...pl>

> [...]
    >
    > No i jeszcze czy kwote podniesienia wpisac w pozycji 66 czy 67 - czyli
    > czym rozni sie "podstawa opodatkowania" (66) od "podstawy obliczenia

    Właśnie ostatnio również się tym zajmuje.

    Po pierwsze zmiana umowy spółki ma swoja definicję w Art. 1 ust 3. i tak
    np na gruncie PCC umowa pożyczki od udziałowca traktowana jest również
    jako zmiana umowy spółki.

    Częsci C w takim przypadku nie wypełniasz.

    Sposób obliczenia podatku:

    Art 7 ust 2. W przypadku zmiany umowy spółki podatek oblicza się od sumy
    wartości
    wkładów wniesionych do majątku spółki, kapitału zakładowego, dopłat i
    pożyczek, z tym że podatek obliczony według skali określonej w ust. 1 pkt 9
    pomniejsza się o kwotę podatku zapłaconego przed powiększeniem majątku
    spółki, kapitału zakładowego (akcyjnego) oraz od wcześniejszych dopłat i
    pożyczek, a ponadto o kwotę podatku przypadającego od podmiotów, o których
    mowa w art. 8 pkt 2-5.

    Czy innymi słowy oblicza sie narastająco odejmując dotychczas zapłacone
    kwoty.

    I teraz poszczególne pozycje:

    Poz 66 zgodnie z Art 6 ust1 pkt 8 = wartość dopłaty

    Poz 67 = suma wszystkich wkładów wniesionych do spółki razem z Poz 66

    Poz 69 = podatek zgodnie z Art 7.

    Dalej wszystko powinno być jasne. Myśle, że te wyjaśnienia powinny
    być poprawne.

    --
    pozdrawiam

    ====================
    Fin
    fin@_nospam_autograf.pl
    ====================

  • 10. Data: 2003-12-16 06:49:09
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl>

    "vladi" napisał

> [...]

    wysokość podwyższenia kapitału zakładowego i termin podwyższenia__, może ono
    nastąpić jedynie przez zmianę umowy spółki.

    § 2. Podwyższenie kapitału zakładowego następuje przez __podwyższenie
    wartości
    nominalnej udziałów istniejących lub ustanowienie nowych__.

    wg mnie nie ma obowiazku zmiany umowy.

    WAM

    --
    www.nadmorze.pl