  • 1. Data: 2005-11-17 21:34:30
    Temat: PDOP
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Witam.
    Szanowne kolezanki i koledzy prosze o pomoc w takiej sprawie. "Jestem" SP. z
    o.o.
    Dostalem fakture z niemiec z tytulu uslug zarzadzania.
    Firma niemiecka nie ma siedziby na terenie RP wiec:
    Jesli faktura jest na 1.000,00 to wyplacam im 800,00 a reszte przesylam do
    US o ile sie nie myle druk CIT-11?
    Czy wykazuje to jako import uslug (do potrzeb VAT) tzn. ten 1.000?
    Czy niemcy moga podatek zaplacony w Polsce odliczyc od swojego podatku
    placonego w niemczech?
    Jesli tak to z czym to sie wiaze?Tzn. musza jakies pisma wyslylac do
    polskiego US? Pewno nie ?

    pozdr.
    KJ

  • 2. Data: 2005-11-18 06:55:46
    Temat: Re: PDOP
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    Zostaw lepiej tą sprawę księgowości. Nie każdy musi sie na tym znać.

    vertret

  • 3. Data: 2005-11-18 07:32:03
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > Firma niemiecka nie ma siedziby na terenie RP wiec:
    > Jesli faktura jest na 1.000,00 to wyplacam im 800,00

    a umowa o zapobieganiu podwójnego opodatkowania nie zadziała tutaj?

    a reszte przesylam do
    > US o ile sie nie myle druk CIT-11?

    jeśli juz, to CIT-10

    > Czy wykazuje to jako import uslug (do potrzeb VAT) tzn. ten 1.000?

    tak

    > Czy niemcy moga podatek zaplacony w Polsce odliczyc od swojego podatku
    > placonego w niemczech?
    > Jesli tak to z czym to sie wiaze?Tzn. musza jakies pisma wyslylac do
    > polskiego US? Pewno nie ?

    skoro art.20 daje tobie mozliwość odliczenia zapłaconego za granicą podatku,
    to działa to pewnie tez w druga stronę.
    jest druk IFT, który jest informacją o zapłaconym w RP podatku

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-11-18 14:02:57
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2005 08:32:03 +0100, my way napisał(a):

    [....ciach]

    Moment, moment - czy wy nie mylicie podatków ??
    Jak ja zrozumiełem jest to faktura podmiotu ( firmy ) niemieckiej dla
    podmiotu ( firmy ) polskiej.
    W takiej sytuacji mamy do czynieninia z importem usług.
    Czyli zaliczasz *całą* kwotę niemieckiej faktury w koszty ( doczytaj o
    zasadach stosowania kursów ). Waże jednak żeby niemiecki podmiot miał EURO
    NIP ( nie wiem czy przy usługach też wymagany ). Od wartości netto
    niemieckiej faktury płacisz VAT - szczegóły w ustawie o VAT.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-11-18 14:17:52
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podmiotu ( firmy ) polskiej.
    > W takiej sytuacji mamy do czynieninia z importem usług.

    nikt nie twierdzi, że nie;)

    > Czyli zaliczasz *całą* kwotę niemieckiej faktury w koszty

    zgoda

    ( doczytaj o
    > zasadach stosowania kursów ).

    nie muszę, mam to na co dzień ;)

    Waże jednak żeby niemiecki podmiot miał EURO
    > NIP ( nie wiem czy przy usługach też wymagany ).

    nie zawsze

    Od wartości netto
    > niemieckiej faktury płacisz VAT - szczegóły w ustawie o VAT.

    no i o tym była druga częśc posta
    pierwsza częśc natomiast dotyczyła tzw. podatku u źródła (zryczałtowanego
    dochodowego) dla którego w tym przypadku ma zastosowanie art. 21 ust.1 pdop

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-11-18 14:27:06
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Fri, 18 Nov 2005 08:32:03 +0100, my way napisał(a):

    Od wartości netto
    > niemieckiej faktury płacisz VAT - szczegóły w ustawie o VAT.

    nie tyle *płacisz*, co naliczasz w momencie powstania obowiązku podatkowego
    w vat i w tym samym miesiącu masz prawo odliczyć, na zwykłych zasadach

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-11-18 16:41:36
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2005 15:27:06 +0100, my way napisał(a):

    > nie tyle *płacisz*, co naliczasz w momencie powstania obowiązku podatkowego
    > w vat i w tym samym miesiącu masz prawo odliczyć, na zwykłych zasadach

    Fakt ... za bardzo uprościłem myśl :)

    --
    Mieczysław
    ----

  • 8. Data: 2005-11-18 16:45:40
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2005 15:17:52 +0100, my way napisał(a):

    > no i o tym była druga częśc posta
    > pierwsza częśc natomiast dotyczyła tzw. podatku u źródła (zryczałtowanego
    > dochodowego) dla którego w tym przypadku ma zastosowanie art. 21 ust.1 pdop

    Jaki zryczałtowany podatek jeżeli są to dwie firmy ?? Patrz art. 21 ust. 3

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2005-11-18 17:05:10
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    > Jaki zryczałtowany podatek jeżeli są to dwie firmy ?? Patrz art. 21 ust. 3

    No sa 2 firmy. Niemiecka nie ma siedziby na terenie RP.
    Przedmiotem faktury sa uslugi o zarzadzanie przedsiebiorstwem - czyli Art.21
    2a - ryczalt 20%.
    Czyli w koszty daje 100% dwadziescia przesylam do US a 80% przesylam
    kontrahentowi.
    Do VAT wykazuje jako IU 100%

  • 10. Data: 2005-11-21 07:29:51
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:dll1kd$njg$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    Art.21
    > 2a - ryczalt 20%.
    > Czyli w koszty daje 100% dwadziescia przesylam do US a 80% przesylam

    znalazłam cos takiego w polsko-niemieckiej umowie o unikaniu podwójnego
    opodatkowania:

    Art.7
    Zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu
    tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi działalność
    gospodarczą w drugim Umawiającym się Państwie poprzez położony tam zakład.
    Jeżeli przedsiębiorstwo wykonuje działalność w ten sposób, to zyski
    przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w
    takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi.

    imvho te dochody są jednak opodatkowane w Niemczech, oczywiście jeśli
    będziesz w posiadaniu certyfikatu rezydencji

    pozdrawiam