  • 1. Data: 2007-01-23 11:46:26
    Temat: PIT-28 i maly problem...
    Od: "Mikronik" <m...@l...net>

    PIT 28 - rocznie ryczalt i problem.

    Od marca br rozliczam sie na zasadach ryczaltu za wynajem mieszkania.
    Od marca do pazdziernika byl to przychod X, dwa ostatnie miesace Y.
    Z tego tytulu przelalem nastepujace skladki na poczet zaliczki:
    2006-03-15 - 06m03 - ZZ,25
    2006-04-14 - 06m04- ZZ,25
    2006-05-18 - 06m05 - ZZ,25
    2006-06-16 - 06m06 - ZZ,25
    2006-07-18 - 06m07 - ZZ,25
    2006-08-17 - 06m08 - ZZ,25
    2006-09-19 - 06m09 - ZZ,25
    2006-10-16 - 06m10 - ZZ,25
    2006-11-16 - 06m11 - VVV,25
    2006-12-18 - 06m12 - VVV,25

    Otoz co zrobilem zle? Przelewalem kwoty lacznie z groszami i zamiast
    jesli sie nie myle listopadowa skladke podwoic wplacilem osobno
    listopad i grudzien.
    Co do terminowosci mysle ze nie bedzie tu problemu (obym sie nie mylil)
    bo wplacalem wszystko niejako miesiac do przodu.
    Teraz mam tylko pytanie, jak to uwzglednic w rocznym zeznaniu PIT? Nie
    ma w nim miejsca na wplate grudniowa. I jak rozwiazac problem z
    groszami?

    Pozdrawiam
    Mikronik ;-)

  • 2. Data: 2007-01-24 06:34:47
    Temat: Re: PIT-28 i maly problem...
    Od: "Mikronik" <m...@l...net>

    Dziekuje za liczne odpowiedzi ;-)
    Rano bylem w US i czego sie dowiedzialem w temacie.

    Z groszami wielkiego problemu nie ma.
    Jedynie w ukladzie rozliczenia rocznego brakuje mi 0,50zl, ktore nalezy
    doplacic przy okazji.
    Urzednik powiedzial mi ze mam to zrobic na formularzu PPE (ryczałt od
    przychodów).
    Teraz zaczynam sie zastanawiac tylko czy poszczegolnych zaliczek nie
    powinienem opatrywac jako PPE?
    Do tej pory opisywalem je jako PIT28 - tak jak powiedziano mi to w US
    niecaly rok temu, jak sie orientowalem w tej sprawie.

    Moze w tej sprawie ktos sie wypowie.

  • 3. Data: 2007-01-24 19:26:59
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Mikronik" <m...@l...net> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    powiem tak:wplacałam osobiście w kasie us,oczywiście "sygnowane " jako ppe
    i zaokraglone do pełnych złotych(z groszami nie przyjmują)tak więc ładnie
    się wszystko poskładało w pit 28,pozdrawiam ania

  • 4. Data: 2007-01-25 20:55:19
    Od: "piatkos" <p...@g...com>

    On Jan 24, 7:34 am, "Mikronik" <m...@l...net> wrote:
    > Rano bylem w US i czego sie dowiedzialem w temacie.

    licze wiec na Twoja wiedze...

    > Z groszami wielkiego problemu nie ma.

    to dobrze, bo mam podobnie. jak wiec wpisywales to w pit? w sumie
    oplaconych zaliczek rozumiem, ze podales kwote co do gr.
    a jak na nastepnej stronie rozbicie na miesiace?! tam juz trzeba
    zaokraglac kwoty do pelnych zlotowek i srednio sie to zgadza z
    poprzednia strona :)

    Wojtek