  • 1. Data: 2006-04-09 21:51:08
    Temat: [PIT-36, PIT/O] Odliczenie internetu - podwójny limit dla małżonków?
    Od: "latet" <l...@x...pl>

    Witam,

    Rozliczam się z żoną.
    W 2005 r. za internet zaplaciliśmy ok. 1600 zł.
    Czy w takim razie możemy odliczyć 2 x limit,
    czyli wpisać to nieszczęsne 760 zł dwa razy,
    zarówno w polu 19. jak i 20. na PIT/O?

    Chodzi o jedno i to samo łącze, w domu,
    gdzie oboje małżnokowie mieszkają.

    Jednak na fakturze widnieje tylko imię męża.
    Zapewne to dyskwalifikuje...
    Ale wciaż sie chcę dowiedzieć, czy gdyby faktura
    była zaadresowana na oboje małżonków, to możnaby
    skorzystać z podwójnego limitu?

    P.S.
    Nie wliczałem domowych faktur telekomunikacyjnych jako kosztów DG.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2006-04-10 05:59:12
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    odliczaja tylko te osoby ktore sa na fakturze...

    --
    Pozdro
    Harry

  • 3. Data: 2006-04-10 15:51:43
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Rozliczam się z żoną.
    > W 2005 r. za internet zaplaciliśmy ok. 1600 zł.
    > Czy w takim razie możemy odliczyć 2 x limit,
    > czyli wpisać to nieszczęsne 760 zł dwa razy,
    > zarówno w polu 19. jak i 20. na PIT/O?

    Możecie, pod warunkiem który podaję niżej.

    > Jednak na fakturze widnieje tylko imię męża.
    > Zapewne to dyskwalifikuje...

    Nie dyskwalifikuje. Ale musisz wystawić notę korygującą dla dostawcy, w
    której jako odbiorcę/kupującego podajesz Was oboje. W takim zakresie jest to
    dopuszczalne. I koniecznie musi być ona podpisana przez dostawcę! Ja już
    podpisałem kilkanaście takich not, bo oczywiście klienci obudzili się z ręką
    w nocniku, pomimo iż w marcu 2005 otrzymali info, żeby podać oba imiona
    ;-)))

    > Ale wciaż sie chcę dowiedzieć, czy gdyby faktura
    > była zaadresowana na oboje małżonków, to możnaby
    > skorzystać z podwójnego limitu?

    Możnaby :-)

  • 4. Data: 2006-04-11 07:30:49
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 4/10/2006 5:51 PM, Użytkownik Robert J. napisał:

> [...]
    > w nocniku, pomimo iż w marcu 2005 otrzymali info, żeby podać oba imiona

    Przypuszczam, że tepsą to nie przejdzie.

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2006-04-11 10:02:16
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Przypuszczam, że tepsą to nie przejdzie.

    Tepsa jest niereformowalna :-). Tan to na odpowiedź trzebaby czekać ze trzy
    lata ;-). Poza tym zmiana umowy itp....