  • 11. Data: 2002-10-22 08:31:36
    Temat: Re: PIT-5
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz L. napisał:

    > Ja słyszałem, że odlicza się tylko składkę z bieżącego miesiąca. Czy
    > mógłby ktoś rozstrzygnąć: od zaliczki na PIT-5 odlicza się składki na UZ
    > od początku roku czy tylko z bieżącego (tzn. tego, za który jest
    > zaliczka) miesiąca?

    Pytanie - gdzie słyszałes i od kogo?? Jestem ciekawa kto rozpowiada
    naokoło takie bzdury?
    No kto? Co kawałek ktoś stwierdza "bo ja słyszałem...". Nikt nie
    pamięta skąd słyszał i od kogo.

    A wracając do rzeczy:
    Przecież PIT-5 jest liczony narastająco - tzn, co miesiąc liczysz go
    od nowa, od początku roku do końca danego miesiąca.
    Więc logiczne jest (ok.. wiem.. ale akurat tu jest troche logiki ;-))
    że wszelkie odliczenia i doliczenia tez wpisujemy narastająco od
    początku roku.

    Najprostsza rzecz, bez szperania po stawach to wziąć do ręki Pit-a i
    przeczytac objasnienia.
    "Składki opłacone od początku roku" stoi jak byk napisane.
    Ludzie, czytajcie objaśnienia na formularzach!
    Co by nie było, formularz, jako część integralna przepisu - ustawy lub
    rozporządzenia - jest rowniez źródłem prawa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2002-10-22 09:17:18
    Od: "Tomasz L." <a...@p...com>

    Maddy wrote:
    > Użytkownik Tomasz L. napisał:

    [...]

    > No kto? Co kawałek ktoś stwierdza "bo ja słyszałem...". Nikt nie pamięta
    > skąd słyszał i od kogo.
    Ja pamiętam, ale "jego nazwisko pana nic nie powie", więc nie przytoczyłem.

    [...]

> [...]
    > Co by nie było, formularz, jako część integralna przepisu - ustawy lub
    > rozporządzenia - jest rowniez źródłem prawa.

    No, nie popisłem się. Na przyszłość obiecuję poprawę.

    Dzięki - Tomek

  • 13. Data: 2002-10-22 11:02:11
    Temat: Re: bylo: PIT-5 czy ryczaltowcy tez skladaja?
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    > Czy to był tylko przykład czy są jeszcze inne przypadki(poza wynajmem)
    > kiedy ryczałtowiec musi składać PIT-5?

    przynajmniej kiedyś było tak, że można było mieć własną DG
    na ryczałcie i jednocześnie być w spółce cywilnej na KPiR
    (albo na odwrót) i wtedy z tej działalności na KPiR składało się PIT-5

    pozdr
    KTP

  • 14. Data: 2002-10-22 13:25:33
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:

    > Najprostsza rzecz, bez szperania po stawach to wziąć do ręki Pit-a i
    > przeczytac objasnienia.
    > "Składki opłacone od początku roku" stoi jak byk napisane.

    W poprzedniej wersji PIT-5 był bieżący miesiąc i na podstawie tego
    PIT-u (a wbrew ustawie) niektóre US nie chciały pozwolić na odliczanie
    od zaliczki składek zapłaconych przed złożeniem pierwszego w danym roku
    PIT-5

  • 15. Data: 2002-10-22 16:15:10
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    ktp wrote:
    > przynajmniej kiedyś było tak, że można było mieć własną DG
    > na ryczałcie i jednocześnie być w spółce cywilnej na KPiR
    > (albo na odwrót) i wtedy z tej działalności na KPiR składało się PIT-5

    I tak jest nadal czyli można,a nawet może być na odwrót:-))
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 16. Data: 2002-10-22 20:37:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Oct 2002, Andrzej Wrobel wrote:
    [...]
    >+ > Uffff...
    >+ > Nie mogłeś spytać: "czy z tytułu ryczałtu składa się PIT-5 ?" ?
    >+
    >+ a w temacie mojego posta nie ma tego pytania ??

    Nie ma :) Jest inne (pytanie) ! -:)

    >+ Nie myślałem,że muszę je jeszcze powtarzać w treści.
    [...]
    >+ > KPiR implikuje PIT-5, odwrotna relacja nie jest prawdziwa !
    >+
    >+ O. I o takie wyjasnienie mi chodziło ;-)Dziękuję.

    No, założyłem sobie że taki przykład będzie dobry ;)
    A wracając do powyższego - pytanie w tytule dało się
    (ze względu na brak "i"/"lub"/"albo") różnie interpretować,
    to sobie pomarudziłem ;) - wnoszę o ułaskawienie :)

    Pozdrowienia, Gotfryd