  • 1. Data: 2002-02-19 07:24:01
    Temat: PIT-5 a ZUS
    Od: "niuska" <l...@w...pl>

    Prosze mi rozjasnic bo cosik sie zagubilam. W polu 34 PIT-5 jest wyraznie
    powiedziane, ze mozna odliczyc skladki spoleczne za siebie i za osobe
    wspolpracujaca, a co z polem 51? Jest napisane ze odlicza sie skladki
    zdrowotne zaplacone bezposrednio przez podatnika, czy to oznacza, ze nie
    odlicza sie zdrowotnego osoby wspolpracujacej? Co w takim razie z ta
    skladka? Nie podlega odliczeniu od podatku?
    Prosze o szybka odpowiedz bo jutro trzeba PIT zlozyc...

    Justyna

  • 2. Data: 2002-02-19 08:01:03
    Temat: Re: PIT-5 a ZUS
    Od: "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl>

    Użytkownik "niuska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skladka? Nie podlega odliczeniu od podatku?
    > Prosze o szybka odpowiedz bo jutro trzeba PIT zlozyc...

    O ile rozumiem język polski, to określenie "skladki zdrowotne zaplacone
    bezposrednio przez podatnika" oznacza te składki, które ty ZAPŁACIŁAŚ, a nie
    te, które są opłacone TYLKO ZA CIEBIE. Prawdopodobnie chodzi o sytuację, gdy
    składkę opłaca zarówno podatnik (Ty na DG) jak i Twój pracodawca (Ty na
    umowie o pracę). W takim wypadku wymieniasz tu wyłącznie te składniki, które
    sama opłaciłaś.

    Zaznaczam, że jest to interpretacja bardziej językowa niż prawna, ale chyba
    w porządku :-)

    --
    Tomasz Lisowski

    # Odpowiadając na priva usuń NOSPAM z mojego adresu #

  • 3. Data: 2002-02-19 09:48:18
    Od: "niuska" <l...@w...pl>

> [...]
    > składkę opłaca zarówno podatnik (Ty na DG) jak i Twój pracodawca (Ty na
    > umowie o pracę). W takim wypadku wymieniasz tu wyłącznie te składniki,
    Nie chodzi tu o mnie i mojego pracodawce:)
    Chodzi o faceta, ktory prowadzi DG i ma osobe wspolpracujaca. Jasne jest dla
    mnie, ze moge mu w PIT-5 wpisac skladki na ub. spoleczne za nich oboje,
    zakrecilam sie przy skladkach zdrowotnych i nie wiem czy mam wpisac tylko
    jego skladke czy moge rowniez za osobe wspolpracujaca
    Pozdrawiam
    Justyna