  • 1. Data: 2004-03-18 11:44:02
    Temat: PIT-5 - korekta, nadpłata podatku
    Od: " DorotaH" <e...@g...pl>

    Uzyskuję przychody z wynajmu lokalu mieszkalnego, w związku z czym składam
    deklarację PIT-5. W deklaracji za styczeń, przy obliczaniu podatku nie
    uwzględniłam kwoty wolnej i naliczyłam podatek 19%. Taką kwotę podatku
    zapłaciłam, a nie powinnam zapłacić podatku w ogóle. Złożyłam już korektę
    zeznania za styczeń, więc to już jest OK, tylko co teraz ztym nadpłaconym
    podatkiem? US powinien mi go zwrócić, czy nie? A może w deklaracji za luty
    gdzieś mam wpisać tą zapłaconoą kwotę, żeby móc o nią pomniejszyć podatek,
    gdy faktycznie będę musiała go zapłacić???
    Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem co z tym zrobić... Dziękuję z góry i
    pozdrawiam, Dorota

  • 2. Data: 2004-03-18 22:18:34
    Temat: Re: PIT-5 - korekta, nadpłata podatku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004, DorotaH wrote:
> [...]
    >+ zeznania za styczeń, więc to już jest OK, tylko co teraz ztym nadpłaconym
    >+ podatkiem? US powinien mi go zwrócić, czy nie?

    Chyba nie warto próbować.

    >+ A może w deklaracji za luty
    >+ gdzieś mam wpisać tą zapłaconoą kwotę, żeby móc o nią pomniejszyć podatek,
    >+ gdy faktycznie będę musiała go zapłacić???

    Ja zawsze dopinam kartkę trochę mniejszą od A5 w poprzek pierwszej
    strony deklaracji :) z informacją o nadpłacie ("i w związku z tym
    wpłata będzie mniejsza").
    Ale ostatnio przy kontroli pani kontroler poleciła mi sporządzić
    pismo do ... właśnie nie pamietam :[, może ktoś powie jak się
    nazywa dział który usiłuje się doliczyć czy ilość wpłaconych
    pieniędzy jest zgodna z deklaracją ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)