  • 1. Data: 2002-04-19 18:34:04
    Temat: PIT D dwa mieszkania
    Od: "profil" <p...@p...com.pl>

    Mam wątpliwosc czy mozna od 2 mieszkan odliczac w pit D fundusz
    remontowy, czy dotyczy to tylko jednego mieszkania zajmowanego przez
    podatnika ?
    Zakladajac, ze malzonkowie mieszkaja pod jedym adresem.

  • 2. Data: 2002-04-20 09:47:30
    Temat: Re: PIT D dwa mieszkania
    Od: "KS" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "profil" napisał w wiadomości news:a9pnug$co7$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > podatnika ?
    > Zakladajac, ze malzonkowie mieszkaja pod jedym adresem.

    [KS]
    Jeżeli posiadacie Państwo dwa mieszkania mając do nich tytuł
    prawny (choć tylko w jednym jesteście zameldowani)
    i oba mieszkania wykorzystujecie na własne potrzeby
    mieszkaniowe (drugie mieszkanie nie jest wynajęte lub
    w inny sposób wykorzystywane przez osoby trzecie)
    to, mim zdaniem, możecie odliczyć wydatki poniesione na
    fundusz remontowy 2 mieszkań - ale oczywiście w ramach
    jednego limitu.
    KS&

  • 3. Data: 2002-04-20 21:43:57
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >        to, mim zdaniem, możecie odliczyć wydatki poniesione na
    >        fundusz remontowy 2 mieszkań - ale oczywiście w ramach

    Chcialbym dodac, iz zdaniem NSA rowniez. Nie mam przed soba tego orzeczenia. Na
    prosbe jednak napisze, ktory NSA i kiedy to orzeczenie wydal.

    Leszek Krynski
    l...@o...pl
    (przesun malpke)

  • 4. Data: 2002-04-28 10:35:11
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "KS" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to, mim zdaniem, możecie odliczyć wydatki poniesione na
    > fundusz remontowy 2 mieszkań - ale oczywiście w ramach

    A sytuacja taka: drugie z mieszkań (obydwa własnościowe) jest wynajmowane na cele
    mieszkaniowe. W umowie najmu nie ma zapisu, że konkretne prace (wymiana okien,
    drzwi), które zamierzam w tym roku wykonać, są niezbędne do zawarcia umowy najmu, a
    więc nie są to koszty niezbędne dla uzyskania przychodu. Czy wydatki na te prace
    mogę mimo to potraktować jako koszty uzyskania przychodu?
    Jeśli nie, to chyba w ogóle nie mógłbym ich w żaden sposób i w żadnym stopniu
    odliczyć, bo z intencji Twojej odpowiedzi wynika, że nie mogę ich również odliczyć w
    ramach ulgi remontowej łącznie z kosztami poniesionymi na mieszkanie, w którym
    zmieszkuję.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-04-28 10:40:02
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

> [...]
    > to, mim zdaniem, możecie odliczyć wydatki poniesione na
    > fundusz remontowy 2 mieszkań - ale oczywiście w ramach

    I drugie pytanie: wydawało mi się, że kiedys doczytałem się (choć nie w prawie, a
    tylko w wypowiedziach fachowców na łamach którejś z gazet prawnych), że w ramach ulgi
    remontowej można również odliczać wydatki poniesione na domek letniskowy i altankę
    działkową (nawet jesli interpretacja taka byłaby nie po myśli urzędników US, to
    miała być zgodna z intencją ustawodawcy). Niestety nie mogę sie tego tekstu ponownie
    doszukać.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl