  • 51. Data: 2009-04-24 21:40:24
    Temat: Re: OT, bylo: PIT36L - pytania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Apr 2009, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > E, ja myślałem, że to znak przy szosie.

    Przy szosie (ale nie dotyczy *jezdni*). I w tym problem.

    > Jak to na chodniku/ścieżce rowerowej,
    > to oczywiście nabiera więcej sensu.

    Wrrrrr!!!!
    Dobrze że jesteś daleko, bo za "scieżkę rowerową" bym uszkodził ;)
    (patrz niżej)

    > C-13 + C-16 na pół, są trzy warianty, dwa dla kreski pionowej (piesi po prawej,
    > rowerzyście po lewej oraz piesi po lewej, rowerzyście po prawej) i jeden dla
    > kreski poziomej (piesi i rowerzyści po dowolnej stronie).

    NIE!
    I dobrze że daleko jesteś ;)
    Chodzi o DOPUSZCZENIE ruchu rowerem.
    O to, aby NIE PRZYMUSZAĆ do korzystania z tego kawałka terenu.
    C-13 oznacza NAKAZ - i to bywa nieszczęście.
    Niestety - "nie ma takiego znaku, i co nam Pan zrobi" :[
    Bardzo często urzędnicy robią na złość rowerzystom i z grubej rury
    przywalają właśnie odmianami C-13, w miejscu które doskonale nadaje
    się do pospacerowania (na rowerach) z dziećmi, ale jest nieporozumieniem
    przy próbie DOJAZDU tamtędy (na rowerze). Trzeba takie "śmieszki"
    objeżdżać albo zrezygnować z roweru (bądź ryzykować mandat).
    To co bywa dobre dla ekipy "wycieczka po lody" stanowi czasem
    działanie na szkodę jeżdżących *użytkowo* (do pracy, do urzędu...)
    oraz "wycinaków" (powód pierwszy: skręć z czegoś takiego w lewo).

    Burmistrz (albo jego prawnik lub szpec od infrastruktury, tak czy
    siak kumaty gość) musiał kombinować.

    W krajach zachodnich (np. w Niemczech) mają stosowne znaki od lat.

    pzdr, Gotfryd