  • 11. Data: 2003-10-20 21:35:44
    Temat: Re: PKPiR jak ksiegować faktury?
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    > Z drugiej strony jak zaksięgować fakturę na której mam kilka pozycji nie
    > związanych ze sobą a do tego jedne będące materiałem a inne środkiem
    > trwałym a kolejne towarem handlowym ?
    > np:
    =======================
    Tak na marginesie zauważmy, że KPiR służy do ewidencjonowania "zdarzeń
    gospodarczych" a nie dokumentów. Dokumenty mają jedynie potwierdzać
    (dokumentować) dane zdarzenie. Zakup towarów, amortyzacja czy pozostały
    wydatek to różne zdarzenia gospodarcze i przysługują im oddzielne zapisy w
    księdze

    Atomek

  • 12. Data: 2003-10-21 00:40:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2003, Atomek wrote:
    [...]
    >+ Tak na marginesie zauważmy, że KPiR służy do ewidencjonowania "zdarzeń
    >+ gospodarczych" a nie dokumentów. Dokumenty mają jedynie potwierdzać
    >+ (dokumentować) dane zdarzenie.

    Pozostaje przyznać ci rację.

    >+ Zakup towarów, amortyzacja czy pozostały
    >+ wydatek to różne zdarzenia gospodarcze i przysługują im oddzielne
    >+ zapisy w księdze

    Czy chcesz przez to powiedzieć, że jeśli dwa zdarzenia są na
    jednym dokumencie a ich opis (który może nie zawierać klasyfikacji
    do kategorii kosztów - czyli bez "towar handlowy", "pozostałe"...)
    odpowiada obydwom zdarzeniom, to mimo to ich zapis w jednej linii
    KPiR jest nieprawidłowy ?
    Konkretnie:
    kol. 1-5 - dane z faktury
    kol. 6 - "Zakup gwoździ"
    kol. 10 - 90 zł
    kol. 14 - 10 zł

    Niewątpliwie wydarzenia gospodarcze są dwa.
    Niewątpliwie mamy "zakup gwoździ dla celów handlowych lub
    produkcyjnych" oraz "zakup gwoździ w pozostałych celach".
    Rozbijałbyś ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2003-10-21 09:07:06
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    > Niewątpliwie wydarzenia gospodarcze są dwa.
    > Niewątpliwie mamy "zakup gwoździ dla celów handlowych lub
    > produkcyjnych" oraz "zakup gwoździ w pozostałych celach".
    > Rozbijałbyś ?

    Ja rozbijam. Patrząc na sprawę literalnie, lepiej jest rozbijać niż
    nierozbijać. Czy mogą być jakieś konsekwencje "nierozbijania" ? Nie wiem -
    prawdopodobnie nie, chyba że trafi się jakiś super złośliwiec
    Atomek