  • 1. Data: 2006-09-24 22:42:52
    Temat: PKWiU dla programow pisanych na zamowienie
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Witam,

    jaki jest numer PKWiU dla programów pisanych na zamówienie?

    (rozmawiam z klientem, on mi mowi co program ma robic, ja pisze taki
    program)

    w googlu znajduje 2 rozne i nie wiem ktory jest poprawny
    a) 72.22.12 Usługi opracowywania oprogramowania na zamówienie klienta
    b) 72.20.32 Usługi opracowywania oprogramowania na zamówienie klienta
    c) inny, jaki?

    jaka jest stawka VAT dla tej uslugi? 22%?

    czy "usługa opracowywania oprogramowania na zamówienie klienta" to
    usluga "doradztwa"?

    Pozdrawiam,
    Garvey

  • 2. Data: 2006-09-24 23:06:58
    Temat: Re: PKWiU dla programow pisanych na zamowienie
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-09-2006 o 00:42:52 Garvey <g...@g...pl> napisał:

> [...]
    > a) 72.22.12 Usługi opracowywania oprogramowania na zamówienie klienta
    > b) 72.20.32 Usługi opracowywania oprogramowania na zamówienie klienta

    72.22.Z - chyba masz inna wersje klasyfikacji/inna klasyfikacje

    > jaka jest stawka VAT dla tej uslugi? 22%?

    Tak

    > czy "usługa opracowywania oprogramowania na zamówienie klienta" to
    > usluga "doradztwa"?

    Nie, jesli się nie przyznasz że doradzasz :) - po prostu klient mówi a Ty
    jak owca wykonujesz

  • 3. Data: 2006-09-24 23:52:42
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    t napisał(a):

    > 72.22.Z - chyba masz inna wersje klasyfikacji/inna klasyfikacje

    72.22.Z to chyba numer PKD, a mi chodzi o to co wpisac na *fakturze VAT*
    dla klienta(firma) w kolumnie PKWiU

    szukalem dalej na googlu i doszedlem do tego ze sa 2 rozne klasyfikacje:
    PKWiU do celów fiskalnych
    72.20.32 Usługi opracowywania oprogramowania na zamówienie klienta
    PKWiU do celów niefiskalnych
    72.22.12 Usługi opracowywania oprogramowania na zamówienie klienta

    czy to sie rozni? i z ktorej klasyfikacji mam korzystac?

    > Nie, jesli się nie przyznasz że doradzasz :) - po prostu klient mówi a
    > Ty jak owca wykonujesz

    czyli w moim przypadku jednak doradztwo :]

  • 4. Data: 2006-09-25 08:51:18
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-09-2006 o 01:52:42 Garvey <g...@g...pl> napisał:

    > 72.22.Z to chyba numer PKD, a mi chodzi o to co wpisac na *fakturze VAT*
    > dla klienta(firma) w kolumnie PKWiU

    No tak :) Przy stawce 22% nic nie musisz wpisywać, wystraczy "opracwanie
    oprogramowania
    na zamówienie klienta".

    Za http://www.vat.pl/pkwiu/ : 72.20.32

    > czyli w moim przypadku jednak doradztwo :]

    Chyba zawsze wychodzi że doradztwo, ale niektórzy jadą bez VATu i twierdzą
    że
    tylko wykonują polecenia. Jeśli Ci zależy to też możesz tak :)