  • 1. Data: 2002-09-15 13:05:16
    Temat: Paragon - Faktura
    Od: "wojsob" <w...@w...pl>

    Witam !!!

    Prosze o podpowiedz:

    Kupilem drukarke do firmy.
    W calym zamieszaniu po odejsciu od kasy wziolem paragon
    a nie poszlem do stanowiska gdzie wypisuja faktury.
    Po osmiu dniach zglosilem sie po fakture.
    Niestety termin wystawiania minal po siedmiu dniach.

    Jak owe zakupione cudo wprowadzic do firmy majac sam paragon.

    Dzieki za podpowiedz - POZDRAWIAM : WojSob

  • 2. Data: 2002-09-15 17:17:23
    Temat: Re: Paragon - Faktura
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    wojsob wrote:

    > Jak owe zakupione cudo wprowadzic do firmy majac sam paragon.
    Spróbuj dogadać się ze sklepem - paragon można anulować
    Poza tym (jak jestem w błędzie niech mnie ktoś poprawi) można dowodem
    wewnetrznym na podstawie tego paragonu wprowadzić drukarkę w koszty -
    pogodziwszy się oczywiście z utratą VATu

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2002-09-16 10:25:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> wrote in message

> [...]
    > wewnetrznym na podstawie tego paragonu wprowadzić drukarkę w koszty -
    > pogodziwszy się oczywiście z utratą VATu

    Juz kiedys dyskutowalismy i doszlismy do zgodnego wniosku tylko w jednym...
    Jesli wystawi sie fakture do tego, co bylo kupione na paragom do kopii
    faktury trzeba
    dolaczyc oryginal paragonu nie ma w ustawie treminu WYSTAWIENIA takiej
    faktury.
    Okres 7 dni to termin powstania OBOWIAZKU PODTKOWEGO - powstaje
    niepozniej niz 7 dni po wydaniu conajmniej 50% towaru.

    Mozna jescze raz isc do sklepu wziac ordynacje podatkowa gdzie jestnapisane
    po jakim okresie klient ma prawo domagac sie racunku i ponegocjowac...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-09-16 10:28:06
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > faktury trzeba
    > dolaczyc oryginal paragonu nie ma w ustawie treminu WYSTAWIENIA takiej

    Tego to ja nie pamietam.

    > Okres 7 dni to termin powstania OBOWIAZKU PODTKOWEGO - powstaje
    > niepozniej niz 7 dni po wydaniu conajmniej 50% towaru.

    A co z § 40.1 rozporzadzenia (pisze na podstawie starej wersji, byc moze w
    nowym rozporzadzeniu jest to ten sam paragraf).

    > Mozna jescze raz isc do sklepu wziac ordynacje podatkowa gdzie
    jestnapisane
    > po jakim okresie klient ma prawo domagac sie racunku i ponegocjowac...

    Negocjowac mozna, ale jak "cham się uprze" :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 5. Data: 2002-09-16 10:52:10
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > nowym rozporzadzeniu jest to ten sam paragraf).

    > jestnapisane
    >
    > Negocjowac mozna, ale jak "cham się uprze" :-)

    Ja nie jestem ani ekspertem, ani "Expert'em".. ale koldzu twirdzili,
    ze termin ten dotyczy przypadkow gdy jest obowiazek wystawienia faktury.

    W przypadku wystawienia paragonu obowiazku wystawienia faktury ie ma,
    a klient ma prawo do rachunku zgodnie z ordynacja podatkowa...
    Podatnk VAT ie moze wystawic rachunku, bo musi wystawiac zamiast tego
    faktury VAT...

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-09-16 11:03:03
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > a klient ma prawo do rachunku zgodnie z ordynacja podatkowa...
    > Podatnk VAT ie moze wystawic rachunku, bo musi wystawiac zamiast tego

    Moze i masz racje.
    Ale co zrobic "jak cham sie uprze" ?
    Bedziesz sie z nim bił?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2002-09-16 11:51:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Moze i masz racje.
    > Ale co zrobic "jak cham sie uprze" ?
    > Bedziesz sie z nim bił?

    Ja ? SKAD....
    Mysle o negocjacjach...

    W ordynacji podatkowej jest termin, wg ktorego klientmoze domagac sie
    rachunku..
    wiec proponuje poprosic o rachunek zgodnie z ordynacja...
    W trakcie negocjacji mzna zapytac, czy moze US nie bylby w sprawie
    arbitrem..
    przeciez firma moze zapytac US co ma zrobic skoro klient ma paragon i
    zgodnie
    z OP chce rachunek po 10 dniach , a ustawa o VAT nakazuje wystawic
    fakture...

    Moze pomoglaby gazeta prawna www.infor,pl ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-09-16 12:00:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    co ma zrobic skoro klient ma paragon i
    > zgodnie
    > z OP chce rachunek po 10 dniach , a ustawa o VAT nakazuje wystawic
> [...]

    a może to wystarczy :-)
    http://wiem.onet.pl/wiem/004a2b.html

    CEZ