  • 1. Data: 2006-02-15 11:48:20
    Temat: Pełna nazwa firmy
    Od: Tarcamion <t...@t...pl>

    Czy pełna nazwa firmy, zwykłej, jedoosobowej DG musi zawierać imię i
    nazwisko właściciela (np. na fakturze)?
    Jaka jest podstawa prawna, ew. defionicja pełnej nazwy?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-02-15 12:01:56
    Temat: Re: Pełna nazwa firmy
    Od: t <a...@g...pl>

    Tarcamion wrote:
    > Czy pełna nazwa firmy, zwykłej, jedoosobowej DG musi zawierać imię i
    > nazwisko właściciela (np. na fakturze)?
    > Jaka jest podstawa prawna, ew. defionicja pełnej nazwy?
    > Pozdrawiam.

    Firma osoby fizycznej jest jej imie i nazwisko.
    Poszukaj w archiwum w ostatnim miesiacu bylo to walkowane w nieskonczonosc

  • 3. Data: 2006-02-15 12:10:49
    Od: Tarcamion <t...@t...pl>

    t napisał(a):

    > Firma osoby fizycznej jest jej imie i nazwisko.
    > Poszukaj w archiwum w ostatnim miesiacu bylo to walkowane w nieskonczonosc
    Ale chodzi mi o podstawę prawną. Mam teraz taką sytuację, że muszę
    wystawić FV firmie (oni będa wystawiać mi też) i właściciel twierdzi, że
    nie musi być nazwiska. Twierdzi, że miał kiedyś kontrole skarbowe
    (conajmniej kilka) i nie kwestionowali nazwy skróconej typu KOGUCIK, bo
    tak niby jest zarejestrowane w UM, a nie KOGUCIK Jan Kowalski

  • 4. Data: 2006-02-15 12:24:21
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Tarcamion" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ale chodzi mi o podstawę prawną.

    Chcesz podstawe prawna dlaczego sie nazywasz tak jak sie nazywasz?

    --
    vertret

  • 5. Data: 2006-02-15 12:25:30
    Od: t <a...@g...pl>

    vertret wrote:
    > Użytkownik "Tarcamion" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz podstawe prawna dlaczego sie nazywasz tak jak sie nazywasz?

    W archiwum jest gdzie, nie pamietam czy to ustawa o swobodzie
    dziallanosci czy kodeks cywilny, ale jest doklandie takie zdanie jak
    napisalem - firma osoby fizycznej jest jej imie i nazwisko

  • 6. Data: 2006-02-15 12:27:25
    Od: t <a...@g...pl>

    Tarcamion wrote:

> [...]
    > (conajmniej kilka) i nie kwestionowali nazwy skróconej typu KOGUCIK, bo
    > tak niby jest zarejestrowane w UM, a nie KOGUCIK Jan Kowalski

    W UM jest zarejestrowany Jak Kowalski, a KOGUCIK to tylko dopisek.

  • 7. Data: 2006-02-15 12:27:55
    Od: Tarcamion <t...@t...pl>

    vertret napisał(a):
    > Użytkownik "Tarcamion" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz podstawe prawna dlaczego sie nazywasz tak jak sie nazywasz?

    Ja to rozumiem. Ale dla tej firmy nie jest to już takie jednoznaczne i
    mimo, że jestem człowiekiem raczej komunikatywnym i rozgarniętym to moje
    słowo nie znaczy dla nich zbyt wiele. Dlatego przydałoby się coś, gdzie
    jest napisane, że nazwą firmy jest nazwisko i lepiej żeby to nie było
    archiwum grupy ;)

  • 8. Data: 2006-02-15 12:32:04
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

> [...]
    > słowo nie znaczy dla nich zbyt wiele. Dlatego przydałoby się coś, gdzie
    > jest napisane, że nazwą firmy jest nazwisko i lepiej żeby to nie było

    W kodeksie cywilnym:
    Art. 43.4
    Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to włączenia do
    firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot działalności
    przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń dowolnie obranych.

    --
    vertret

  • 9. Data: 2006-02-15 12:34:13
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    t napisał(a):

    > W archiwum jest gdzie, nie pamietam czy to ustawa o swobodzie
    > dziallanosci czy kodeks cywilny, ale jest doklandie takie zdanie jak
    > napisalem - firma osoby fizycznej jest jej imie i nazwisko

    kodeks cywilny