  • 1. Data: 2004-02-16 04:52:25
    Temat: [Pilne] Wczesniejsza FV.
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    witam
    mam taki problem, z chwila rejestracji DG w UM i terminem
    wydania decyzji w tym samym dniu wystawilem FV dla klienta.
    Niestety w UM przytrzymali decyzje o wpisie do dzialalnosci.
    Wydali ja dopiero tydzien pozniej.

    Ja w tym czasie 31.01 wystawilem FV. Zgodnie z prawem, nielegalnie
    niestety klient wprowadzil sobie ja juz w koszty i uwzglednil
    w deklaracji VAT za mc styczen - i z czego dowiedzialem sie
    mc styczen zamknal.

    Co w takim wypadku zrobic?

    1) Napisac list polecony do klienta aby zrobil korekte za styczen
    i wywalil FV moja do kosza, natomiast ja wysle mu "swieza" z terminem
    wystawienia FV w Lutym, + przeprosiny

    2) Napisac wyjasnienie do fiskusa o zaistnialym problemie + zaplata
    (odliczenie podatku Vat)

    3) Inne.

    Prosze poradzcie najlepsze i maloproblemowe rozwiazanie.
    Dzieki.

    R,
    --

    MyEmail: PL(http://tinyurl.com/25436) EN(http://tinyurl.com/32726)

  • 2. Data: 2004-02-16 07:59:34
    Temat: Re: [Pilne] Wczesniejsza FV.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <40304c8a$1@news.home.net.pl>, 328.28.00 wrote:
> [...]
    > niestety klient wprowadzil sobie ja juz w koszty i uwzglednil
    > w deklaracji VAT za mc styczen - i z czego dowiedzialem sie

    A co masz w zaświadczeniu o wpisie, jaką datę rozpoczęcia działalności? Bo
    ja jestem zdania, że wolno Ci prowadzić działalność od tego dnia. Tylko
    trzeba pamiętać o zgłoszeniu się do US w odpowiednim terminie.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-02-16 08:11:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > A co masz w zaświadczeniu o wpisie, jaką datę rozpoczęcia działalności? Bo
    > ja jestem zdania, że wolno Ci prowadzić działalność od tego dnia. Tylko
    > trzeba pamiętać o zgłoszeniu się do US w odpowiednim terminie.

    I podstawowa sprawa - wystawił fakture VAT a czy zarejestrował się
    przedtem jako VATowiec?
    Bo jeżeli tak, to w US pownno byc wszystko OK, skoro przełknął rejestrację.
    A jeżeli nie to ma duuuuży problem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-02-16 09:30:30
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik Maddy napisał:

    [...]

    uklad jest taki.
    dzialalnosc byla zarejestrowana pod inna firma. pozniej
    zostala wyrejestrowana w grudniu ubieglego roku. Bylem Vatowcem.
    W styczniu odbyla sie ponowna rejestracja (zlozenie wniosku)
    otrzymanie decyzji dopiero 12.02.2004. Urzednik obiecywal
    ze na pewno na 30.01 bedzie i spokojnie bede mogl wystawic FV.
    Posluchalem go ... niestety wystawilem FV i wyslalem do klienta.
    Klient odliczyl sobie to na styczen 2004 - zgodnie z FV wystawiona
    31.01.2004.

    Niestety decyzji niemialem na 30.01 ani 31.01 tylko dopiero 12.02.
    i teraz chce to odkrecic poki nieminal termin skladania VAT 7.

    Pierwsza idea, wg mnie jest taka ze wysylam pismo do klienta
    z prosba o wywalenie FV z dn. 31.01 i zapominamy w VAT 7 o tej
    fakturze, a ja wystawiam juz poprawna np z dniem 14.02, Klient
    wprowadza sobie w koszty ale za luty (nie za styczen)
    To chyba jest najlepsze rozwiazanie.

    Chyba ze z innej beczki, i pociagnac pismo do fiskusa ze bylo
    tak i tak, i zlozyc normalnie za siebie VAT7 do fiskusa
    uwzgledniajac ta FV za styczen. hm...

    Co myslicie ?

    R,
    --

    MyEmail: PL(http://tinyurl.com/25436) EN(http://tinyurl.com/32726)

  • 5. Data: 2004-02-17 21:07:56
    Od: "Kical" <j...@i...pl>

    > Chyba ze z innej beczki, i pociagnac pismo do fiskusa ze bylo
    > tak i tak, i zlozyc normalnie za siebie VAT7 do fiskusa
    > uwzgledniajac ta FV za styczen. hm...
    >
    > Co myslicie ?
    Mysle, ze wowczas zaplacisz VAT z tej faktury, a klient nie bedzie mogl
    sobie tego VAT-u odliczyc w ogole. W momencie wystawiania faktury nie
    miales zlozonego VAT-R. Wlasnie cos takiego przerabiam. Kiepska sprawa
    /przynajmniej u mnie/

  • 6. Data: 2004-02-17 23:55:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2004, 328.28.00 wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Pierwsza idea, wg mnie jest taka ze wysylam pismo do klienta
    >+ z prosba o wywalenie FV z dn. 31.01 i zapominamy w VAT 7 o tej

    Zapominacie ? Możesz wymienić kto literalnie "zapomina" ?
    Bo "klient" może sobie w ramach kontroli przypomnieć
    jak US go poprosi coby słupki podsumował :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)