  • 1. Data: 2006-06-29 05:45:15
    Temat: Podatek VAT 22% w 2008 -
    Od: Rafal <t...@w...pl>

    Witam
    Chce kupic mieszkanie, ktore zostanie oddane dopiero w 2008 roku w I
    kwartale. Wtedy ma wejsc przepis, ktory mowi o tym, ze bedzie sie
    placilo 22% vatu za mieszkanie, ktore nie podlegaja definicji
    budownictwu spolecznemu. Taka definicja niestety nie powstala i nie jest
    "klepnieta" przez naszych wspanialomyslnych mieszkancow wiejskiej.
    Wiem, ze w 2007 roku bede mial wystawione faktury za kolejne czesci
    wykonane, ale koncowa cene mieszkania oblicza sie w momencie
    podpisywania aktu notarialnego, a ten odbywa sie dopierow po oddaniu
    mieszkania i moze/nie musi (zalezy od przyszlej ustawy) zawierac
    powiekszona o 15% kwote VAT.

    Co w takiej sprawie zrobic ?
    Czy mozna sie przed tym "wzrostem" o 15% zabezpieczyc. Jesli tak, to
    jak?/jakis aneks do umowy, na ktory zgodzi sie developer ?/, za wszelkie
    informacje bede wdzieczny.

    adres e-mailowy t...@w...pl
    P.S. Zalezy mi na szybkiej odpowiedzi, poniewaz rezerwacja mieszkania
    konczy sie wkrotce.
    Z gory dziekuje za odpowiedz.