  • 1. Data: 2006-10-18 08:25:01
    Temat: Podatek gruntowy - odsetki
    Od: Krzysztof <newsy03@USUN_TO.kasztanowe.net>

    Czy urząd ma obowiązek informowania co roku o wielkości podatku
    gruntowego (taką informację otrzymuję o podatku od nieruchomości) ?
    Otrzymałem wezwanie do uregulowania w/w podatku z odsetkami i zastanawiam
    się czy naliczanie odsetek jest zgodne z prawem, jeśli nie zostałem
    uprzednio poinformowany o wielkości podatku gruntowego w danym roku.
    W urzędzie otrzymałem wyjaśnienie, że tkich pism nie wysyłają,
    jeśli podatek nie ulega zmianie.

    Krzysztof

  • 2. Data: 2006-10-18 15:20:24
    Temat: Re: Podatek gruntowy - odsetki
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <newsy03@USUN_TO.kasztanowe.net> napisał w wiadomości
    we.net...
> [...]
    > uprzednio poinformowany o wielkości podatku gruntowego w danym roku.
    > W urzędzie otrzymałem wyjaśnienie, że tkich pism nie wysyłają,

    Podatek od gruntów rolnych ustalany jest formie DECYZJI, którą wydaje wójt
    (burmistrz lub prezydent miasta),
    a reguluje to art. 6a ust.6 ustawy o podatku rolnym.
    Wojtek

  • 3. Data: 2006-10-19 10:04:48
    Od: nospam <"zn(nospam)"@mikrobit.com.pl>

> [...]
    > uprzednio poinformowany o wielkości podatku gruntowego w danym roku.
    > W urzędzie otrzymałem wyjaśnienie, że tkich pism nie wysyłają,

    Jaki status ?
    Osoba fizyczna - podatek wymierzany w drodze decyzji i urząd musi mieć
    potwierdzenie jej odbioru co roku, osoba inna - musi sama zgłaszać w
    formie deklaracji. Przy współwłasności z inną osobą niż fizyczna -
    wszyscy składają deklarację.
    Pozdrawiam ZN

  • 4. Data: 2006-10-19 20:39:30
    Od: Krzysztof <newsy03@USUN_TO.kasztanowe.net>

    On Thu, 19 Oct 2006 12:04:48 +0200, nospam wrote:

> [...]
    > potwierdzenie jej odbioru co roku, osoba inna - musi sama zgłaszać w
    > formie deklaracji. Przy współwłasności z inną osobą niż fizyczna -

    Osoba fizyczna.
    Własnie nie otrzymałem decyzji za ubiegły i bieżący rok w
    odróznieniu od decyzji za podatek od nieruchomości którą UM co roku
    przysyła.

    Krzysztof