  • 1. Data: 2002-10-12 09:50:50
    Temat: Podatek od kasy zebranej na weselu
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam serdecznie
    Moze ktos sie spotkal jaki podatek powinno sie placic od kasy zebranej na
    weselu zarowno w czasie zyczen jak i na oczepinach ( na tzw. "wozek").
    Czy jest to zwykly podatek od darowizny i jak to trzeba uwzglednic w zeznaniu
    podatkowym. Bo dostalismy z zona troche kasy i chcielibysmy sobie kupic
    samochod tylko ze potem jak wezwa do Urzedu i spytaja skad mialem na niego kase
    a ja powiem ze dostalem na weselu to czy mi nie dowala kary za niezaplacony
    podatek od darowizny? Jak to jest?
    No i jezeli ten podatek powinno sie placic to chyba na kazdym slubie i weselu
    powinien byc obecny urzednik skarbowy zeby liczyc ile kto dostal bo przeciez
    zawsze mozna zadeklarowac ze dostalo sie 500 zl i zaplacic od tego jakis
    smieszny podatek. A moze krewni co daja na weselu kase powinni wypelniac jakis
    formularz i wystawiac jakies kwity z ktorymi potem by sie szlo do skarbowki?

    pozdrawiam
    jesli ktos moze mi pomoc to zeby nie zasmiecac grupy prosze na priv
    a...@p...onet.pl

    aron

  • 2. Data: 2002-10-12 13:43:39
    Temat: Re: Podatek od kasy zebranej na weselu
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > weselu zarowno w czasie zyczen jak i na oczepinach ( na tzw. "wozek").
    > Czy jest to zwykly podatek od darowizny i jak to trzeba uwzglednic w

    Oczywiście jest to normalna darowizna ,nie łączy się z innymi podatkami i
    żeby,
    nic nie płacić, musi nie przekroczyć minimalnej kwoty wolnej od podatku od
    darowizn od jednej osoby ,kwoty znajdziesz w
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/dar0408.html
    zależą od stopnia pokrewieństwa, musisz wziąśc oświadczenia od wszystkich
    darczyńców
    na zwykłej kartce kwota, data, od kogo i jeżeli nie przekraczają kwot
    minimalnych,a raczej nie powinny,chyba że masz strasznie bogatych krewnych,
    to nigdzie tego nie zgłaszasz , tylko trzymasz,
    aż skarbowy spyta cię skąd miałeś pieniądze na to lub owo, wtedy pokazujeż i
    sprawa z głowy, o ile
    krewni potwierdzą i sami mają pokrycie na kwote darowizny.

    mareK

  • 3. Data: 2002-10-14 11:59:47
    Temat: Odp: Podatek od kasy zebranej na weselu
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

    Jak na mój gust, możesz sobie darować takie zeznanie. Wydaję mi się, że US
    ma wystarczająco roboty by 'olać' Twoje prezenty, no chyba, że kupisz sobie
    Ferrari Spidera ;)

    Wszystkiego naj.... na nowej drodze życia

    Smerf

  • 4. Data: 2002-10-15 09:04:48
    Od: "milano" <k...@o...pl>

    > Jak na mój gust, możesz sobie darować takie zeznanie. Wydaję mi się, że US
    > ma wystarczająco roboty by 'olać' Twoje prezenty, no chyba, że kupisz
    sobie
    > Ferrari Spidera ;)

    inna zecz ze ktos kiedys mial taki przypadek bo chyba wlasnie sasiada
    strzypalo w oczy jak mlodzi kupili sobie pare rzeczy zaraz po slubie, a
    mieli pieniadze z pracy za granica(na czarno)
    i z wielkiego wesela od bogatej rodziny.
    boje trwaly pol roku najgorzej bylo z udokumentowaniem dochodu z zagranicy,
    bo dosc duzy.
    Konec koncow zlozyli oswiadczenia ze trudnili sie nieządem za granica.
    zaplacili drobna kwote kary za niezgloszenie faktu przed zaistnieniem
    dochodu :))

    > Wszystkiego naj.... na nowej drodze życia

    dolączam sie do zyczen :)

  • 5. Data: 2002-10-15 09:38:27
    Od: o...@p...onet.pl

    Hi,
    A wiecie gdzie mozna znalezc stawki historyczne, czyli z lat 97,98,99? jakie
    obowiazywaly stawki darowizn wolne od podatku wowczas? Co ile lat mozna dostac
    darowizne?

  • 6. Data: 2002-10-15 19:12:38
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Poczytaj ustawe http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/dar0408.html

    stare stawki w poprzednich dziennikach ustaw
    3100zl do 4.97r , potem 3820zl
    mareK