  • 1. Data: 2011-02-17 20:57:05
    Temat: Podatek od sprzedazy nierchomosc - zestawienie faktur na budowe/remont
    Od: kendy <k...@g...com>

    Witam

    Mam taki problem. Sprzedalem ponad 2 lata temu nieruchomosc, zlozylem
    oswiadcznie i rozpoczalem budowe.
    Dzis dostalem pismo z US iz mam sie rozliczyc z pieniedzy za sprzedaz
    nieruchomosci. Oczywiscie 'strasza' ustawami, paragrafami i wogole ;)
    Akurat nie mam sie czego bac bo wszystko jest legalne, ale...

    Jest taki punkt, ze do US ma dostarczyc akty notarialne
    oraz....zestawienie faktur z podaniem dat, kwot, i co kupilem.

    Powiem szczerze...malo mi sie usmiecha siedzenie np. 4 dni i robienie
    jakis durnych tabelek dla jasnie pana "starszego komisarza
    podatkowego". Czy przygotowanie takiego zestawienia to wymog prawny
    podparty jakimis zapisami czy zwykle lenistwo urzednicze. Co sie
    stanie jesli do US zaniose sterte okolo 600 faktur wraz z aktami
    notarialnymi.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
    k.

  • 2. Data: 2011-02-17 21:00:35
    Od: kendy <k...@g...com>

    Aha...pomijam juz fakt ze dokladnie pietro na panem 'starszym
    komisarzem' lezy sterta moich faktur z 3 lat bo co roku skladam
    wniosek o zwrot VATu za materialu budowlane i wszystkie dokumenty sa
    do wgladu..

  • 3. Data: 2011-02-17 22:34:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2011, kendy wrote:

    > Jest taki punkt, ze do US ma dostarczyc akty notarialne
    > oraz....zestawienie faktur z podaniem dat, kwot, i co kupilem.

    Podali podstawę prawną?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-02-17 22:55:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/17/2011 4:34 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Podali podstawę prawną?

    par 1 ustawy o urzedniku.

    1. Jeśli klient sie nie czepia i pozwala nam sensownie odwalać robotę my
    się go czepiać nie będziemy.

    2. jeśli klient bedzie się stawiał to mu dowalimy.

  • 5. Data: 2011-02-18 01:08:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2011, witek wrote:

    > par 1 ustawy o urzedniku.

    A, to mocna podstawa jest, nie powiem :]

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-02-18 01:41:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/17/2011 7:08 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A, to mocna podstawa jest, nie powiem :]
    >
    > pzdr, Gotfryd

    i działa.

    kiedyś też miałem donieść faktury do wszystkich ulg.

    Na pierwszej stronie była ładna tabelka z zestawieniem co i jak i
    podstawą prawną odliczenia.
    na pozostałych było ksero wszystkich faktur, a na ostatniej ładnie
    napisałem, że osobiście to mam trochę za daleko w związku z tym wysyłam
    faksem i oryginały do wglądu " na zyczenie".
    Wystarczyło :)

  • 7. Data: 2011-02-18 06:21:12
    Od: kendy <k...@g...com>

    ok Panowie, zarty zartami ale ja chce zrobic z tego uzytek
    Po prostu mam dosyc cwaniactwa urzedniczego i chce wiedziec czy mam
    OBOWIAZEK dostarczyc tabelke czy to jest 'widzimisie' urzednika-
    leniwca?

    Bo jezeli to drugie to dostarcze im faktury z potwierdzeniem odbioru
    ilus tam dokumentow i koniec.
    Prowadze firme i naprawde nie mam czasu na robienie tabelek dla pana
    urzednika bo jemu sie nie chce przegladac dokumentow co wydaje mi sie
    jest jego obowiazkiem.

    k.

  • 8. Data: 2011-02-18 06:57:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-18 07:21, kendy pisze:
> [...]
    > Prowadze firme i naprawde nie mam czasu na robienie tabelek dla pana
    > urzednika bo jemu sie nie chce przegladac dokumentow co wydaje mi sie

    To dopiero się zdziwisz, ile czasu można wtedy stracić na walkę z
    urzędnikami. :(

    --
    spp

  • 9. Data: 2011-02-18 07:11:24
    Od: kendy <k...@g...com>

    > To dopiero się zdziwisz, ile czasu można wtedy stracić na walkę z
    > urzędnikami. :(
    >
    > --
    > spp

    Ale tu akurat oni cos ode mnie chca a nie ja od nich. Wiec wydaje mi
    sie (ale tylko wydaje), ze dostarczenie faktur wystarczy. W koncu w
    ustawie jest napisane ze mam udokumentowac a nie udokumentowac
    dostarczajac tabelke :)
    Chyba dzis napisze pismo oficjalne do naczelnika US na podstawie czego
    kazano mi sporzadzic tabelke :)

    k.

  • 10. Data: 2011-02-18 07:41:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-18 08:11, kendy wrote:
    > Ale tu akurat oni cos ode mnie chca a nie ja od nich. Wiec wydaje mi

    IMHO to Ty od nich coś chcesz - nie chcesz mianowicie zapłacić podatku
    za sprzedaną nieruchomość.

    > sie (ale tylko wydaje), ze dostarczenie faktur wystarczy. W koncu w
    > ustawie jest napisane ze mam udokumentowac a nie udokumentowac
    > dostarczajac tabelke :)

    Idąc po najmniejszej linii oporu to spokojnie mogą wydać decyzję i wtedy
    Ty będziesz udowadniał, że nie jesteś wielbłądem ...

    > Chyba dzis napisze pismo oficjalne do naczelnika US na podstawie czego
    > kazano mi sporzadzic tabelke :)

    Ludzie mają różne hobby - Ty jak widzę lubisz "kopać się z koniem"
    Daj znać jak Ci poszło.

    Piotrek