  • 1. Data: 2013-08-12 22:18:38
    Temat: Podatek ryczaltowy od wynajmu i DG?
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Witam,

    Czy prowadzac dzialanosc gospodarcza nie w zakresie wynajmu moge
    skorzystac z mozliwosci rozliczenia ryczaltem za wynajem mieszkania?

    --
    Przemyslaw Kempinski

  • 2. Data: 2013-08-13 09:26:40
    Temat: Re: Podatek ryczaltowy od wynajmu i DG?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Aug 2013, Przemyslaw Kempinski wrote:

    > Witam,
    >
    > Czy prowadzac dzialanosc gospodarcza nie w zakresie wynajmu moge
    > skorzystac z mozliwosci rozliczenia ryczaltem za wynajem mieszkania?

    Najem jest szczególnym źródłem przychodu - zasadniczo stanowi
    odrębne źródło przychodu (czyli nie wlicza się do DG), *chyba*
    że składnik majątku zostanie "zaliczony do DG", wtedy dolicza
    się do DG.
    Krótko mówiąc, ważne jest, czy owo mieszkanie (w całości lub
    w części) było np. poddane amortyzacji bądź jakkolwiek "zaliczone"
    do majątku w DG.
    Najem rozliczany ryczałtem (wyjątkowo?) nie wyklucza zasad
    ogólnych dla pozostałych zasad przychodu :)
    Streszczając: nie widać przeszkód. Chyba że ktoś amortyzował.

    Czytasz art.9a.6 tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html

    Jak widać, to "źródło" jest (znaczy: "może") być traktowane odrębnie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-08-19 15:38:02
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    dzieki za odpowiedz :)