  • 1. Data: 2001-12-31 12:09:00
    Temat: Re: Podatek w Excelu
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Piecu napisał(a):

    > Witam.
    > Nie wiem, czy moje pytanie nie bedzie troche OFF-TOPIC, ale nie wiem gdzie
    > moge to znalezc.
    > Potrzebuje policzyc podatek dochodowy w Excelu. Przeszukalem Pomoc, Funkcje
    > i nic nie znalazlem. Czy istnieje taka mozliwosc?

    Mam kalkulator i chciałabym policzyc podatek dochodowy, niestety nie
    ma takiego klawisza. Przeczytałam całą instrukcje obsługi i nic nie
    znalazłam. Czy na kalkulatorze taka operacja jest możliwa? Zaznaczam
    że mam kalkulator casio fr-320 z drukarką.

    Sorry, nie mogłam sie po prostu powstrzymać.

    W excelu można policzyć wszystko, wystarczy sobie zrobic odpowiedni
    arkusz albo zdefiniowac funkcję samemu. Niestety pan Gates nie dał
    gotowej funkcji liczenia polskiego podatku dochodowego, ale możesz ją
    sobie zdefinowac sam, jeżeli tylko poczytasz trochę o Visual Basicu.
    Ale jeżeli w poszczególnych kratkach wpiszesz kwote brutto, koszy
    uzyskania, stawkę podatku i kwote ulgi a potem zastosujesz odpowiednie
    działania to na końcu będziesz miał podatek.
    Oczywiście bedziesz musiał użyć paru skomplikowanych funkcji i
    działań, np. zaokrąglania z okresleniem miejsc dziesiętnych, procenty
    itp. Poczytaj helpa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-01-04 11:33:18
    Temat: Podatek w Excelu
    Od: "Piecu" <p...@g...pl>

    Witam.
[...]

    Pozdrowienia!
    p...@g...pl
    http://www.piecu.prv.pl
    http://www.nitroclicks.prv.pl
    Gadu-Gadu: 1277308

  • 3. Data: 2002-01-04 12:16:20
    Od: "Piecu" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Mam kalkulator i chciałabym policzyc podatek dochodowy, niestety nie
    > ma takiego klawisza. Przeczytałam całą instrukcje obsługi i nic nie
    > znalazłam. Czy na kalkulatorze taka operacja jest możliwa? Zaznaczam

    To troche nie tak.

    > W excelu można policzyć wszystko, wystarczy sobie zrobic odpowiedni
    > arkusz albo zdefiniowac funkcję samemu. Niestety pan Gates nie dał
    > gotowej funkcji liczenia polskiego podatku dochodowego, ale możesz ją

    Po prostu slyszalem, ze mozna. Ale odpowiedz, ze nie ma gotowej funkcji do
    policzenia mnie calkowicie satysfakcjonuje. A BTW: Gates to ma chyba
    najmniej wspolnego z tymi funkcjami. Ale to juz calkiem inna bajka...

    --
    Pozdrowienia!
    p...@g...pl

  • 4. Data: 2002-01-04 12:16:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    Ja tez pani Magdo nie potrafilem sie powstrzymac...

    "Piecu" <p...@g...pl> wrote in message news:a14437$7g5$1@news.tpi.pl...
> [...]
    Funkcje
    > i nic nie znalazlem. Czy istnieje taka mozliwosc?

    Oczywiscie ze istnieje.

    Na przyklad:

    funkcja nazywa sie "JEŻELI".
    ma ona 3 argumenty pierwszy to test logiczny
    drugi argument - co jesli prawda,
    trzeci - co jesli falsz.

    JEZELI (kwota mniejsza od wolnej; 0 ; JEZELI ( kwota mniejsza od progu....

    i.t.d.

    Mozna tez uzyc innych funkcji. np MAX(x1,x2,x3,x4)

    gdzie
    x1 = 0,
    x2 = pierwsza stawka * (podstawa_opodatkowania - kwota wolna)
    x3 = druga stawka * (podstawa_opodatkowania- pierwszy_prog) +
    kwota_przy_1_progu
    x4 = trzecia stawka * (podstawa_opodatkowania - drugi_prog) +
    kwota_przy_2_progu

    Mysle, ze jest jeszcze sporo mozliwosci

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-04 12:28:37
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piecu" <p...@g...pl> wrote in message news:a146n6$ajf$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > policzenia mnie calkowicie satysfakcjonuje. A BTW: Gates to ma chyba
    > najmniej wspolnego z tymi funkcjami. Ale to juz calkiem inna bajka...

    Sa programy, które maja funkcje do aproksymacji liniowej.
    Podaje sie punkty i wartosci dla nich, programy dalej licza same.

    Excel chyba nie ma - nie widzialem.

    Lecz funkcja "podatek(x)" jest wypukla (wypukloscia w dol - niektorzy mowia
    na to wklesla)
    jej wykres jest lamana i wartosc mozna obliczyc wlasnie funkcja max,
    gdzie argumentami sa rownania poszczegolnych odcinkow lamanej - najwgodniej
    wziac rownanie
    y - yo = w(x - xo) z czego wynika

    y = w(x - xo) + yo

    gdzie xo, yo to wspolrzedne dowolnego punktu prostej.
    Tabele podatkowe podaja te wspolrzedne dla "progu".

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-04 12:51:21
    Od: "krak" <k...@p...onet.pl>

    > Ja tez pani Magdo nie potrafilem sie powstrzymac...

    to może być problem kliniczny!
    i do tego uciążliwy dla otoczenia!
    skontaktuj się ze swoim lekarzem rodzinnym

    jeżeli macie pisać pierdoły i nie pomóż komuś to lepiej siłę nie odzywać
    szkoda cennych bitów.
    krak

  • 7. Data: 2002-01-04 13:21:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "krak" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > skontaktuj się ze swoim lekarzem rodzinnym
    >
    > jeżeli macie pisać pierdoły i nie pomóż komuś to lepiej siłę nie odzywać

    Prosze poparzyc ile "cennych bitow" pan napisal.
    jest Pan przekonany o ich wyjatkowej wartosci?

    Przeciez opisalem pytajacemu jak policzyc podatek w Excelu

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-01-04 14:25:51
    Temat: Re: Re: Podatek w Excelu
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Mon, 31 Dec 2001 13:09:00 +0100, Maddy <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >znalazłam. Czy na kalkulatorze taka operacja jest możliwa? Zaznaczam
    >że mam kalkulator casio fr-320 z drukarką.

    Dobre!

    >W excelu można policzyć wszystko, wystarczy sobie zrobic odpowiedni
    >arkusz albo zdefiniowac funkcję samemu. Niestety pan Gates nie dał
    >gotowej funkcji liczenia polskiego podatku dochodowego, ale możesz ją

    NAWET Bill nie jest w stanie napisać takiej funkcji
    ...chociaż właściwie dlaczego nie? W końcu produkty Bill'a i naszego
    parlamentu wykazują kompatybilność w zakresie ergonomiki i
    niezawodności działania.

    Sławomir Dąbrowski

  • 9. Data: 2002-01-04 14:25:52
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Fri, 4 Jan 2002 13:16:50 +0100, "Boguslaw Szostak"
    <b...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >Mysle, ze jest jeszcze sporo mozliwosci

    Ja proponuję się zabezpieczyć i zrobić arkusz łatwo modyfikowalny -
    kiedyś w końcu doczekamy się 3 i dalszych progów: tabelka progów +
    funkcja wyszukaj.pionowo i masz nieograniczone możliwości
    rozszerzania.

    Sławomir Dąbrowski

  • 10. Data: 2002-01-10 22:37:41
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@g...pl:

> [...]
    > Potrzebuje policzyc podatek dochodowy w Excelu. Przeszukalem Pomoc,
    > Funkcje i nic nie znalazlem. Czy istnieje taka mozliwosc?

    Poszukaj w sieci. Niektóre firmy publikują arkusze PITów które liczą
    wszystko za podatnika. Miałem coś takiego w zeszłym roku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'