  • 1. Data: 2007-09-18 15:53:14
    Temat: Polisa OC/AC samochodu do działalności
    Od: "Kowalski" <k...@v...pl>

    Witam.
    Samochód był zakupiony na fakturę do jednoosobowej firmy (działalności
    gospodarczej) i jest środkiem trwałym w firmie KPiR + VAT. W dowodzie
    rejestracyjnym tylko nazwisko właściciela.
    Na kogo powinna być wystawiona polisa OC/AC:
    1.Jak w dowodzie rejestracyjnym - tylko nazwisko imię?
    2. Jak na fakturze zakupu samochodu - pełna nazwa firmy z nazwiskiem i
    imieniem?
    Oczywiście polisa ma być kosztem uzyskania przychodu w działalności.
    (Pani ajentka z PZU upiera się, że może wpisać tylko to co w dowodzie
    rejestracyjnym)
    Pozdrowienia Jarek

  • 2. Data: 2007-09-18 17:21:26
    Temat: Re: Polisa OC/AC samochodu do działalności
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Witaj :)

    Dnia Tue, 18 Sep 2007 17:53:14 +0200, Kowalski napisał(a):

> [...]
    > rejestracyjnym tylko nazwisko właściciela.
    > Na kogo powinna być wystawiona polisa OC/AC:

    > 1.Jak w dowodzie rejestracyjnym - tylko nazwisko imię?
    Nie da się inaczej - na właściciela, siłą rzeczy na Twoje nazwisko i imię.

    > 2. Jak na fakturze zakupu samochodu - pełna nazwa firmy z nazwiskiem i
    > imieniem?

    Poszukaj w archiwach grupy wątków dotyczących nazwy. Nie panoszę się tu
    zbyt długo, a "parę" razy już się przewinęło ;)
    TY jesteś firmą. Twoje imie i nazwisko. Dlatego nie ma potrzeby dopisywania
    w polisie nazwy takiej, jak w zaświadczeniu o wpisie, bo to wszystko
    dodatek, nawet dla wydziału ewidencji DG nikt nie będzie Ciebie szukał pod
    PPHU, czy inną ślicznością, tylko pod imieniem i nazwiskiem.
    Dla każdej instytucji będziesz Jan Nowak, czy inny Kowalski ;)

    > Oczywiście polisa ma być kosztem uzyskania przychodu w działalności.

    Uważaj z kosztem AC, to tak przy okazji. Jeśli samochód ma wartość powyżej
    20 tys. euro, to te ubezpieczenie musisz rozliczyć proporcjonalnie do tej
    wartości.

    > (Pani ajentka z PZU upiera się, że może wpisać tylko to co w dowodzie
    > rejestracyjnym)

    Pozwól jej, ma kobieta rację :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-09-18 18:08:59
    Od: "Kowalski" <k...@v...pl>

    Jestem już po wizycie ajentki.
    Zmienił się wzór polisy i jest wyrażane rozgraniczenie działalności
    gospodarczej. Jest też inna taryfa dla AC ok 10% wyższa ;(.
    Mam polisę wypisaną na nazwę firmy z wypełnioną rubryką na regon czyli
    niezaprzeczalnie jest to polisa na firmę i US na pewno nie zakwestionuje
    kosztu firmy.

    Mogę chyba spokojnie spac.