  • 1. Data: 2008-04-01 13:44:18
    Temat: Powyzej 3500 netto do EŚT?
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    Witam,

    Czy coś sie zmieniło w kwestii tego, że zakup
    poniżej 3500 zł netto mogę spokojnie wrzucić w koszty
    w bieżącym miesiącu, jak każdy inny "drobiazg"?
    I nie wprowadzać do EŚT?
    Chodzi o nowy komputer.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2008-04-01 13:54:53
    Temat: Re: Powyzej 3500 netto do EŚT?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 01 Apr 2008 15:44:18 +0200, Latet napisał(a):

> [...]
    > poniżej 3500 zł netto mogę spokojnie wrzucić w koszty
    > w bieżącym miesiącu, jak każdy inny "drobiazg"?

    Poniżej 3500 nic sie nie zmieniło - nadal powyżej 1500 oprócz KPIR musisz
    wpisać do Ewidencji Wyposażenia.

  • 3. Data: 2008-04-01 14:00:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Poniżej 3500 nic sie nie zmieniło - nadal powyżej 1500 oprócz KPIR musisz
    > wpisać do Ewidencji Wyposażenia.

    A poniżej 1500 to nigdzie nie trzeba wpisywać?
    W koszty i wystarczy?

  • 4. Data: 2008-04-01 17:38:49
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > A poniżej 1500 to nigdzie nie trzeba wpisywać?
    > W koszty i wystarczy?

    A co jeszcze może istnieć oprócz EŚT (>3500) i EW (>1500)?
    Z tego co wiem, to nic.

    latet

  • 5. Data: 2008-04-01 20:32:59
    Od: " " <s...@W...gazeta.pl>

    Latet <l...@s...pl> napisał(a):
    > A co jeszcze może istnieć oprócz EŚT (>3500) i EW (>1500)?
    > Z tego co wiem, to nic.

    ja wiem, że 1 kwietnia, ale proszę o rozjaśnienie, bo dotychczas śniło mi się
    inaczej: netto < 1500 - EW, netto >= 1500 - EST ale jeżeli netto < 3500 to
    można jednorazowo zaliczyć w koszty, netto >= 3500 - EST amortyzacja.
    Oczywiście dla ST muszą być spełnione dodatkowe warunki (np. > 6 miesięcy
    przewidywanego używania). Czyżbym miał 3 lata do poprawki?

    SJ

  • 6. Data: 2008-04-01 20:45:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@W...gazeta.pl w <news:fsu65r$t36$1@inews.gazeta.pl>:

    > ja wiem, że 1 kwietnia, ale proszę o rozjaśnienie, bo dotychczas śniło mi się
    > inaczej: netto < 1500 - EW,

    Każdy młotek, długopis lub pióro za 5 PLN? Można, tylko nie trzeba.

> [...]
    > można jednorazowo zaliczyć w koszty, netto >= 3500 - EST amortyzacja.
    > Oczywiście dla ST muszą być spełnione dodatkowe warunki (np. > 6 miesięcy

    a nie 12 miesięcy i w druga stronę (czyli nie uznac za ŚT, jeżeli
    przewidywany okres jest krótszy)?

    > Czyżbym miał 3 lata do poprawki?

    Patrz młotek... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-04-01 21:01:19
    Od: " " <s...@W...gazeta.pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

    > Patrz młotek... ;-)

    wiesz, chyba mam dziś kiepski dzień, bo nie załapałem. (kupić młotek, wpisać
    do EW i stuknąć się nim w głowę???). Ale nadal nie wiem co mogę lub co muszę
    zrobić np. z aparatem fotograficznym, którego netto wynosi 1200 zł i
    przewiduję, że będę go używał 3 lata. A co będzie, gdy razem z obiektywem
    koszt zakupu wzrośnie do 2500?

    SJ

  • 8. Data: 2008-04-01 22:12:58
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

> [...]
    > zrobić np. z aparatem fotograficznym, którego netto wynosi 1200 zł i
    > przewiduję, że będę go używał 3 lata. A co będzie, gdy razem z obiektywem

    2500 czy 3499 - bez różnicy - można jednorazowo w koszty
    i nie trzeba do EŚT. Tak "zawsze" było, jestem tego pewny.
    Moje pytanie było tylko, czy to się aby przypadkiem nie zmieniło,
    bo ostatnio mniej śledzę zmiany.

    Z drugiej strony - nigdy mnie nie interesowało co można, ale nie trzeba
    wpisuwać do EŚT, bo wpisywałem tam tylko i wyłącznie to, co trzeba,
    w praktyce - tylko samochód.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 9. Data: 2008-04-02 06:40:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 02 Apr 2008 00:12:58 +0200, Latet napisał(a):

    > 2500 czy 3499 - bez różnicy - można jednorazowo w koszty
    > i nie trzeba do EŚT.

    Ale trzeba do EW.

    Żeby poodać już wszystko.

    Jeśli <12 misięcy to w koszty

    Jeśli > 12 misięcy to:

    x<1500 - Jest wybór
    a) nigdzie i w koszty
    b) EŚT i amortyzacja jednorazowa
    c) EŚT i amortyzacja w czasie

    1500<x<3500
    a) EW i w koszty
    b) EŚT i amortyzacja jednorazowa
    c) EŚT i amortyzacja w czasie

    3500 zł<x<50000 EUR
    a) EŚT i amortyzacja w czasie
    b) dla grup 3-8 Klasyfikacji EŚT, amortyzacja jednorazowa i doliczamy do
    pomocy de minimis

    x>50000 EUR
    a) EŚT i amortyzacja w czasie