  • 1. Data: 2008-03-31 18:18:05
    Temat: Podatek od sprzedazy spolki z o.o.
    Od: d...@v...pl

    Witam
    Jestem w trakcie sprzedazy spolko z o.o., chce za spolke 25 tys zl na
    "reke", kapital zakladowy spolki to 50 tys zl, kupujacy poinformowal
    mnie,
    ze jesli sprzedaje spolke za cene ponizej wartosci kapitalu to nie
    zaplace
    podatku od dochodow kapitalowych (pit 38). Czy to prawda? Czy jednak
    pomimo
    tej ceny zbycia zaplace 19% podatku?
    Za pomoc z gory bardzo dziekuje.

    Daniel

  • 2. Data: 2008-03-31 22:13:00
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy spolki z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2008, d...@v...pl wrote:

> [...]
    > zaplace
    > podatku od dochodow kapitalowych (pit 38). Czy to prawda?

    Przecież to zależy, ile Ciebie kosztowały te udziały.
    Jeśli sam dokonywałeś wkładu na kapitał założycielski LUB na przykład
    był od podwyższany z zysku (i dywidenda została "odciągnięta" z zysku
    oraz opodatkowana) to dlaczego miało by być inaczej?
    Nie dość że tracisz (fakt ew. zarobienia w miedzyczasie jest bez
    znaczenia, bo dywidendy były przecież już opodatkowane) chcesz
    płacić podatek? :O

    pzdr, Gotfryd