  • 1. Data: 2008-04-01 13:29:38
    Temat: Podpis na fakturach zakupowych
    Od: r...@o...pl

    Tak się zastanawiam nad podpisami na fakturach zakupowych - większość
    takich faktur przychodiz do mnie pocztą i podpisuje je na froncie
    umieszczając z tyłu adnotację o dacie wpływu. Zdaża się też że czasami
    zapomnę podpisać przy otrzymaniu i podpiszę przy księgowaniu albo
    wogóle nie podpiszę.
    Jaka jest tutaj nalepsza strategia? Czy takie podpisywanie oryginałów
    - na zasadzie miałem-widziałem(bo w sumie innego powodu chyba nie ma)
    - jest ok czy ktoś się przyczepi że np przerabiam faktury albo coś?
    Większość faktur ma puste pole na ten cel więc tak jakoś do tej pory
    się nie zastanawiałm, a przeglądając papiery za 2007 widzę że mam z
    tyłu jakieś adnotacje, z przodu podpis, na iinych adnotacje i podpis z
    przodu, na innych nic - jaką najlepszą metodę tu przyjąć żeby było ok?

  • 2. Data: 2008-04-01 13:58:11
    Temat: Re: Podpis na fakturach zakupowych
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    r...@o...pl pisze:
> [...]
    > - na zasadzie miałem-widziałem(bo w sumie innego powodu chyba nie ma)
    > - jest ok czy ktoś się przyczepi że np przerabiam faktury albo coś?

    Jak mawiała moja babcia - ja Ci mówię Ty rób jak uważasz.
    Innym słowy - pisz sobie co ci tam jest potrzebne. Nie wolno Ci kreślić,
    mazać, poprawiać oryginalnych danych. I tyle.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-04-01 14:55:37
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak mawiała moja babcia - ja Ci mówię Ty rób jak uważasz.
    > Innym słowy - pisz sobie co ci tam jest potrzebne. Nie wolno Ci kreślić,
    > mazać, poprawiać oryginalnych danych. I tyle.

    Do tego "mazać" mam pytanie: zanaczenie czegoś żółtym zakreslaczem po
    czarnych literach może rodzić problemy ze strony US? Czasami zaznaczam w ten
    sposób nr rejestracyjny samochodu lub słowo "korygująca" na fakturze
    korygujacej. Dla łatwiejszego segregowania. W sumie wszystko pozostaje
    czytelne, nawet bardziej niz oryginalnie... :)

  • 4. Data: 2008-04-01 15:15:47
    Od: r...@o...pl

    To git.
    Pozwolę sobie jeszcze spytać - czy tył faktury różni się czymś od
    przodu, że przyjęło się(z tego co widzę na necie) dokonywanie
    adnotacji z tyłu? Czy to wynika po prostu z tego, że z tyłu zawsze
    jest miejsce ?
    I czy podpisywanie otrzymanych faktur zakupowych jest celowe(nie-
    towary i nie-materiały, np faktura za miejsce na serwerze, faktura za
    drukarkę firmową itp - otrzymane pocztą) z jakiegoś powodu(kpir+vat) ?

  • 5. Data: 2008-04-01 16:10:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.04.2008 Maddy <m...@e...com.pl> napisał/a:

    > Jak mawiała moja babcia - ja Ci mówię Ty rób jak uważasz.

    Ale jeśli to towary lub materiały, to musi podpisać.

    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 6. Data: 2008-04-01 17:22:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Samotnik wrote:

    > Ale jeśli to towary lub materiały, to musi podpisać.

    Dlaczego?

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-04-01 17:32:44
    Od: r...@o...pl

    Par. 16 rozporzadzenia w/s kpir.

  • 8. Data: 2008-04-01 18:08:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    r...@o...pl w
    rn.googlegroups.com>:

    > Par. 16 rozporzadzenia w/s kpir.

    Może ktoś napisze do MF i zapyta jak on sobie wyobraża podpisanie "na"
    e-fakurze przyjęcia "materiałów"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-04-02 07:59:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    rn.googlegroups.com>:

    > Może ktoś napisze do MF i zapyta jak on sobie wyobraża podpisanie "na"
    > e-fakurze przyjęcia "materiałów"

    IMHO tak jak na wystawianej - wychodzi, że trzeba podpisywać
    (elektronicznie) już otrzymaną f-rę drugi raz, w roli
    "dokumentu zewnętrznego już traktowanego jako dokument
    wewnętrzny", czyli podpisać ją samemu sobie.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-04-02 11:38:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    rn.googlegroups.com>:
    > IMHO tak jak na wystawianej - wychodzi, że trzeba podpisywać
    > (elektronicznie) już otrzymaną f-rę drugi raz, w roli
    > "dokumentu zewnętrznego już traktowanego jako dokument
    > wewnętrzny", czyli podpisać ją samemu sobie.

    I jeszcze oznakować czasem zapewne.

    ATSD to nie będzie podpisu "na" tylko "z" ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]