  • 1. Data: 2003-06-02 22:10:15
    Temat: Praca za granicą
    Od: "WS" <w...@w...pl>

    Mój brat zarobił pieniądze w Wielkiej Brytanii. Zapłacił tam podatek i chce
    przelać pieniądze na rachnek w Polsce. Czy musi zapłacić tutaj jakiś
    podatek, czy też jakieś inne opłaty, daniny? Czy też już jego pieniądze są
    tylko jego?

  • 2. Data: 2003-06-02 23:41:29
    Temat: Re: Praca za granicą
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Tue, 3 Jun 2003 00:10:15 +0200, "WS" <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    >przelać pieniądze na rachnek w Polsce. Czy musi zapłacić tutaj jakiś
    >podatek, czy też jakieś inne opłaty, daniny? Czy też już jego pieniądze są

    Ja bym polecal zalozyc konto w GB, wyrobic sobie karte do bankomatu i po
    powrocie do kraju wyplacac w miare potrzeb z bankomatu.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 3. Data: 2003-06-03 00:31:26
    Od: "X-Ray" <a...@U...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "WS" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przelać pieniądze na rachnek w Polsce. Czy musi zapłacić tutaj jakiś
    > podatek, czy też jakieś inne opłaty, daniny? Czy też już jego pieniądze są

    Zdaje sie ze mamy z GB umowe o unikaniu podwojnego opodatkowania... Czyli
    jedyne, co mu w Polsce zabiora to 20% od odsetek :-(

  • 4. Data: 2003-06-04 09:46:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jun 2003, X-Ray wrote:

    >+ Użytkownik "WS" <w...@w...pl> napisał [...]
    >+ > Mój brat zarobił pieniądze w Wielkiej Brytanii. Zapłacił tam podatek

    IMHO: "zaliczkę". Czy chcesz powiedzieć że rozliczał w GB podatek
    roczny ? Znaczy: pomijając kwestię że na grupie o fachowca od
    podatków międzynarodowych będzie trudno to występuje jeszcze
    "standardowy problem numer jeden", czyli: "za mało danych" !
    Kiedy zarobił (w zeszłym czy tym roku - ustawa nam się zmieniła !),
    gdzie i ile czasu przebywał (ustawa nam się zmieniła), gdzie się
    rozliczył (może ktoś zna przepisy dot. konkretnie umowy z GB,
    no i ustawa nam się zmieniła ;)).

> [...]
    >+ Zdaje sie ze mamy z GB umowe o unikaniu podwojnego opodatkowania... Czyli
    >+ jedyne, co mu w Polsce zabiora to 20% od odsetek :-(

    IMHO za mało danych. Przyznam że po pierwsze nie wiem jak konkretnie
    uregulowana jest umowa PL/GB :), ale w większości przypadków było
    tak że mogło mieć wpływ jeszcze miejsce zamieszkania (pobytu): konkretnie
    z poprzedniej wersji UoOPDoOF było tak, że jeśli ktoś ponad pół roku
    mieszkał w .pl to musiał rozliczyć się *sumy rocznych przychodów*
    w .pl właśnie.
    UWAGA: dywagacja "z głowy czyli z niczego" :) - krótko mówiąc
    jeśli w .pl zarobił 22 000 zł a w GB równowartość 80 000 zł oraz
    "mieszkał w pl" (był ponad połowę dni w roku na terytorium .pl),
    to powinien w .pl:
    - zsumować zarobki, czyli otrzymać 102 000zł
    - policzyć z tego podatek *według skali* ! (z progresją,
    wchodząc w 40% próg)
    - odliczyć zaliczki zapłacone w .pl i .gb
    - dopłacić resztę....

    AFAIK umowy są różne i chyba trzeba by szukać fachowca, który
    w razie pytania ze strony US wyjaśni co i jak miało być.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-06-04 21:36:07
    Od: "X-Ray" <a...@U...TO.gazeta.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > z poprzedniej wersji UoOPDoOF było tak, że jeśli ktoś ponad pół roku
    > mieszkał w .pl to musiał rozliczyć się *sumy rocznych przychodów*

    Upsss. W takim razie jesli ja pracowalem w wakacje w USA w zeszlym roku i
    tam zabierano mi zaliczke (nota bene niedawno otrzymalem jej zwrot ;-) to
    znaczy ze powinienem byl jednak wypelnic tego pita i placic od tego podatek?
    W PL nie mialem zadnych opodatkowanych dochodow... Zreszta, kto by tam w US
    do tego doszedl, poza tym kwota tez nie az taka zawrotna. ;-)

  • 6. Data: 2003-06-05 07:41:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jun 2003, X-Ray wrote:
    [...]
    >+ Zreszta, kto by tam w US do tego doszedl,

    Jeśli mieszkasz w .pl to raczej powinno być: "kto by tam
    w .pl tego doszedł" ;>

    >+ poza tym kwota tez nie az taka zawrotna. ;-)

    Ktoś z grupowiczów sugerował żeby wyciągać z konta
    po trochu... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie dysponujący [{nie}stety ?] środkami z zagranicznego dochodu,
    to i bez problemu co z tym podatkiem zrobić)