  • 1. Data: 2007-05-14 11:59:08
    Temat: Praca za granica a wynajem mieszkania w Polsce
    Od: g...@g...com

    Witam, od nowego roku pracuje za granica i zamierzam popracować tu
    kilka lat. Posiadam również mieszkanie które aż zal, stoi puste i
    które chciałbym wynająć. Problem mam następujący jak rozliczać sie z
    fiskusem za to mieszkanie abym nie musiał płacić podatku dochodowego
    za pieniądze zarobione za granica. Chciałbym podpisać umowę z
    wynajmującym. Z tego co sie orientuje dochód w wynajmu mieszkania
    można rozliczać ryczałtem ale jak sie to ma do moich dochodów za
    granica. Nadmienię ze to mieszkanie jest jedyna rzeczą jaka posiadam w
    Polsce (nie jestem nigdzie zameldowany) - centrum interesów życiowych
    przeniosłem za granice.

    sipi

  • 2. Data: 2007-05-14 13:05:54
    Temat: Re: Praca za granica a wynajem mieszkania w Polsce
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    jezeli płacisz ryczałt to on nie sumuje się z innymi dochodami.
    Jest to całkowicie niezalezny podatek

    ew. podpisz umowe wynajmu na małżonkę lub innego członka rodziny.

  • 3. Data: 2007-05-14 13:17:14
    Od: g...@g...com

    On 14 Maj, 14:05, "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>
    wrote:
    > jezeli płacisz ryczałt to on nie sumuje się z innymi dochodami.
    > Jest to całkowicie niezalezny podatek

    Tak, ale czy wtedy zalicza sie to do moich dochodow? Bo jezeli
    posiadam jakies dochody w Polsce to zgodnie z umowa o unikanu
    podwojnego opodatkowania, place podatek na koniec roku rowniez od
    pieniedzy zarobionych za granica, czego chce uniknac.

    > ew. podpisz umowe wynajmu na małżonkę lub innego członka rodziny.

    Na jakie zasadzie? Jezeli ja jestem wlascicielem to czy umowa wynajmu
    moze byc na osobe z rodziny badz znajmoego?

    Dziekuje za szybka odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Sipi

  • 4. Data: 2007-05-14 13:47:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.05.2007 g...@g...com <g...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > podwojnego opodatkowania, place podatek na koniec roku rowniez od
    > pieniedzy zarobionych za granica, czego chce uniknac.

    Niestety jest to dochód. Wiesz, były przypadki, kiedy US uważał, że w ogóle
    centrum interesów życiowych jest nadal w Polsce, bo ktoś posiada tu
    mieszkanie. W ogóle posiada, niekoniecznie wynajmuje. Nie wiem, jak to się
    skończyło ani jaka jest obowiązująca 'doktryna'. Zapewne najlepiej wystąpić
    o interpretację prawa podatkowego. Za... bodajże 75 zł masz gwarancję
    nietykalności w konkretnej sprawie i konkretnych okolicznościach.

    > Na jakie zasadzie? Jezeli ja jestem wlascicielem to czy umowa wynajmu
    > moze byc na osobe z rodziny badz znajmoego?

    Idź na całość: wynajmij na mnie. ;-)

    Jeśli lokal jest na współwłasność z np. żoną, to wynajmij na żonę. Pod
    warunkiem, że ona nie ma tego samego problemu, co Ty. Albo podaruj procent
    tego mieszkania komuś z rodziny i niech wynajmuje on. Tylko to musi być
    ktoś zaufany. :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2007-05-14 13:59:14
    Od: g...@g...com

    > Idź na całość: wynajmij na mnie. ;-)

    ;)

> [...]
    > tego mieszkania komuś z rodziny i niech wynajmuje on. Tylko to musi być

    A co gdybym uzyczyl lokal komus z rodziny (nieodplatnine) zamiast
    podarowania procentu, natomiast co dalej z nim sie dzieje to juz
    mogloby mnie nie interesowac.

    sipi

  • 6. Data: 2007-05-14 14:15:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-05-2007 o 15:59:14 <g...@g...com> napisał(a):

    > ;)

    > A co gdybym uzyczyl lokal komus z rodziny (nieodplatnine) zamiast
    > podarowania procentu, natomiast co dalej z nim sie dzieje to juz
    > mogloby mnie nie interesowac.

    Musiałaby to być bliska rodzina, inaczej by Cię to zainteresowało
    i to bardzo :)

  • 7. Data: 2007-05-14 14:27:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.05.2007 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał/a:

    > Musia?aby to by? bliska rodzina, inaczej by Ci? to zainteresowa?o
    > i to bardzo :)

    Dokładnie, bo użyczyć bez opodatkowania tego użyczenia można chyba tylko
    rodzicom albo dzieciom. :)

  • 8. Data: 2007-05-14 14:45:38
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-05-2007 o 16:27:31 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > Dokładnie, bo użyczyć bez opodatkowania tego użyczenia można chyba tylko
    > rodzicom albo dzieciom. :)

    I to opodatkowania po obu stronach :)

  • 9. Data: 2007-05-14 15:18:55
    Od: g...@g...com

    > I to opodatkowania po obu stronach :)

    No to generalnie nieciekawie, i co tu zrobic w takiej sytuacji?

  • 10. Data: 2007-05-14 15:39:59

    Dnia 14-05-2007 o 17:18:55 <g...@g...com> napisał(a):

    > No to generalnie nieciekawie, i co tu zrobic w takiej sytuacji?

    Zdecydowanie nieciekawie, taki mamy socjalizm pełną gębą...
    Nie możesz użyczyć żonie lub dzieciom?