  • 11. Data: 2007-05-14 15:45:22
    Temat: Re: Praca za granica a wynajem mieszkania w Polsce
    Od: g...@g...com

    On 14 Maj, 16:39, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

    > Zdecydowanie nieciekawie, taki mamy socjalizm pełną gębą...
    > Nie możesz użyczyć żonie lub dzieciom?

    Zona w takiej samej sytuacji jak ja a dziecko jeszcze w brzuchu...:)

    Pozdrawiam

    sipi

  • 12. Data: 2007-05-14 15:49:50
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-05-2007 o 17:45:22 <g...@g...com> napisał(a):

    > Zona w takiej samej sytuacji jak ja a dziecko jeszcze w brzuchu...:)

    To tak jak moje :)

    Ale w takiej sytuacji nie wiem co możesz zrobić,
    poczekaj na mądrzejszych

    > Pozdrawiam

    również
    tommyz

  • 13. Data: 2007-05-15 04:22:46
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    g...@g...com napisał(a):
> [...]
    > kilka lat. Posiadam również mieszkanie które aż zal, stoi puste i
    > które chciałbym wynająć. Problem mam następujący jak rozliczać sie z
    > fiskusem za to mieszkanie abym nie musiał płacić podatku dochodowego
    > za pieniądze zarobione za granica. Chciałbym podpisać umowę z
    > wynajmującym. Z tego co sie orientuje dochód w wynajmu mieszkania
    > można rozliczać ryczałtem ale jak sie to ma do moich dochodów za
    > granica. Nadmienię ze to mieszkanie jest jedyna rzeczą jaka posiadam w
    > Polsce (nie jestem nigdzie zameldowany) - centrum interesów życiowych

    Ale przecież od tego roku umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania z UK
    jest taka, że zapłacisz co najwyżej 40% od wynajmu mieszkania. Pieniędzy
    zarobionych w UK nie musisz opodatkowywać w PL.
    Poza tym IM(H)O jak razem z żoną (i za chwilę dzieckiem) jesteście w UK
    to Wasza sytuacja niczym się nie różni od Brytyjczyków, Irlandczyków i
    innych, którzy przyjeżdżają do PL i pęczkami kupują mieszkania jako
    lokaty kapitału. Chyba żadnemu US nie przyjdzie do głowy opodatkowywać
    ich jako polskich rezydentów z tytułu wynajmu tych mieszkań. Aczkolwiek
    możesz potrzebować sądu, żeby to wytłumaczyć organom skarbowym więc nie
    wiem czy Ci się chce.

    pzdr

    Tomek