  • 1. Data: 2007-12-19 09:17:15
    Temat: Prosba o rade
    Od: adama <a...@N...o2.pl>

    Witam,

    Moja sytuacja wyglada nastepujaco:
    Od roku prowadze DG (ulgowe stawki), mam jeden ST (samochod, troche
    wyposazenia). Od 1.1.2008 przechodze na etat - i teraz nie wiem czy
    likwidowac dzialalnosc (wiem ze bede musial placic zdrowotne), troche mi
    szkoda DG, bo raz na jakis czas zrobie sobie jakies zlecenie, ale raczej
    DG bedzie przynosilo straty (tzn. koszty samochodu, paliwo, naprawy
    itp). DG jest na zasadach ogolnych, myslalem zeby przejsc na 19% podatek
    liniowy (kwote wolna i tak bede mial z etatu).

    Wie kto moze czy na koniec roku moge sobie zrobic wspolne odliczenie
    (DG i etat) i dzieki kosztom z DG zaplacic mniejszy podatek?

    Druga sprawa to wysprzedanie sie przed likwidacja... Jesli zlikwiduje od
    1.1.2008 DG to wyposazenie bedzie na pewno wiecej warte niz jesli
    zlikwiduje DG za rok np.

    Bede wdzieczny za wszelkie rady i wskazowki.

  • 2. Data: 2007-12-19 10:29:32
    Temat: Re: Prosba o rade
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    adama napisał(a):

    [...]

    > Wie kto moze czy na koniec roku moge sobie zrobic wspolne odliczenie
    > (DG i etat) i dzieki kosztom z DG zaplacic mniejszy podatek?

    Nie możesz. Raz że liniówkę sie rozlicza osobno (inny PIT). Inna rzecz,
    że z tego co mi wiadomo, to koszty DG możesz odliczyć tylko od zysku
    z DG (IMHO inaczej byloby to bez sensu).

    --
    Wojciech Bancer