  • 1. Data: 2012-06-26 10:16:28
    Temat: Prośba o wyliczenie podatku po zmianach
    Od: "Giz" <g...@n...pl>

    Witam,

    Za jakiś czas ma wejść w życie zmiana odnośnie wyliczenia podatków dla umów
    o dzieło.
    Uderzy to głównie dziennikarzy którzy mają połowę umowy na umowę o pracę a
    drugą połowę na umowę o dzieło.
    Czy mógłby ktoś pomóc wyliczyć ile mniej NETTO będzie zarabiała taka osoba
    dla przykładowego zarobku
    220tys zł brutto czyli: 110tys zł brutto na umowę o pracę + 110 tys zł
    brutto na umowę o dzieło

    Z góry dziękuje
    Pozdr
    G.

  • 2. Data: 2012-06-27 00:27:23
    Temat: Re: Prośba o wyliczenie podatku po zmianach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jun 2012, Giz wrote:

> [...]
    > dla przykładowego zarobku
    > 220tys zł brutto czyli: 110tys zł brutto na umowę o pracę + 110 tys zł brutto

    Dziś:
    podstawa opodatkowania =
    ((110 kzł - koszty pracownicze) + 55 kzł ) - składki_społeczne
    podatek łącznie = skala_podatkowa(podstawa) - składki_zdrowotne

    Koszty pracownicze zależą od dojazdu itede, znajdziesz w różnych opisach.
    55 kzł dlatego, że koszty ryczałtowe wynoszą 50%, więc efektywnie do
    podatku idzie połowa kwoty.

    Będzie:
    podstawa opodatkowania =
    ((110 kzł - koszty pracownicze) + 88 kzł ) - składki_społeczne
    ...i dalej tak samo.
    88 kzł dlatego, że koszty ryczałtowe to 20%, więc efektywnie opodatkowane
    będzie 80% * 110kzł.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-06-27 08:17:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-06-27 00:27, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > ...i dalej tak samo.
    > 88 kzł dlatego, że koszty ryczałtowe to 20%, więc efektywnie opodatkowane

    A to nie jest przypadkiem tak, że koszty ryczałtowe 20% są od nadwyżki
    ponad kwotę jak w progu podatkowym?

    Sprawa mnie nie dotyczy tak więc nie chciało mi się sprawdzić, ale były
    (chyba) takie plany.

    Piotrek

  • 4. Data: 2012-06-27 09:55:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-26, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > ...i dalej tak samo.
    > 88 kzł dlatego, że koszty ryczałtowe to 20%, więc efektywnie opodatkowane

    IMHO za bardzo uprościłeś. Wg mojej interpretacji:

    Jest
    * 110000,00 * 50% (KUP) * 18% = 9900 zł podatku należnego (zaliczka)

    Ma być:
    * 85528,00 * 50% (KUP) * 18% = 7698 zł (zaokr. w górę do pełnej zł)
    24472,00 * 80% (KUP) * 18% = 3524 zł (j.w.)

    Czyli przy tej kwocie IMHO różnica będzie w granicach 1500 zł rocznie.
    Pozostałe rzeczy chyba będą liczone w ten sam sposób jak obecnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2012-06-27 13:57:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2012, Piotrek wrote:

> [...]
    > kwotę jak w progu podatkowym?
    >
    > Sprawa mnie nie dotyczy tak więc nie chciało mi się sprawdzić, ale były

    Podobno jest taka wersja.
    Ale na tej zasadzie to sobie możemy gdybać - co minister wpisze
    a posłowie przegłosują, dowiemy się tak naprawdę jak pójdzie do
    podpisu przez prezydenta.

    pzdr, Gotfryd