  • 1. Data: 2004-08-03 22:32:08
    Temat: Proszę o pomoc w wylicz.emerytury
    Od: "Viols" <v...@i...pl>

    Witam

    Nie wiem czy to do końca nadaje się na ta grupę ale szukałam godzine w necie
    i nic.....Zatem:

    Pomóżcie proszę ustalić kwotę emeryturki - ojciec dostał decyzje i coś mi
    się wydaje, że ZUS poleciał z nami w kulki.

    Przerobiłam już kilka poradników wyliczyłam i mam za mało o jakies 400 PL :(

    Ojciec skonczyl 60 L

    ma wskaźnik 182,12%
    ma 15 lat za szkodliwe (razem32 lata i 2 miesiące pracy) .

    razem na decyzji ma 398 miesięcy składkowych i 13 nieskładkowych

    A liczyłam to tak :

    1/ aktualna kwota bazowa (ZUS) 1.829,24 ,
    2/ 24% kw.bazowej tj.439,02
    3/ Indywidualna kwota bazowa : 182,12% x 1.829,24= 3.331,41
    4/ Część socjalna emerytury : (poz.2)
    439,02
    5/ Część zależna od okresów składkowych : ( 398 miesięcy x 1,3) :12 x
    indyw.kwota bazowa
    a więc: (398 x 1,3):12 x 3.331,41 =
    1.436,39
    6/Część zależna od okresów nieskładkowych : ( 13 x 0,7 ) :12 x 3.331,41 =
    25,28

    ===============
    RAZEM (4+5+6)
    1.900,69

    To jest moja wersja

    ZUS -owi wyszło 1511,10

    Ktoś jest w błędzie , tylko kto

    Z góry dzięki za wszelką pomoc

    Viola

  • 2. Data: 2004-08-05 10:48:00
    Temat: Re: Proszę o pomoc w wylicz.emerytury
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    Na pierwszy rzut oka twoje wyliczenia wygladaja poprawnie. Najlepiej zrobisz
    odwołujac sie do sadu. Przedstawisz tam swoje wyliczenia i sad zadecyduje
    kto ma racje. Nie ponosisz żadnych opłat. Na decyzji jest pouczenie w jaki
    sposób możesz sie odwołać.