  • 1. Data: 2004-01-03 19:58:05
    Temat: Przejęcie prywatnego pojazdu na EŚT, KUP
    Od: "Jolanta Madejska" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    prowadzę DG i posiadam prywatnie pojazd służbowy.
    - Czy isnieje możliwość przejęcia pojazdu na EŚT ?

    Pojazd jest kredytowany przez Bank.
    - Czy w przypadku pozostawienia go jako prywatny mogę w KUP wrzucić jakąś
    część kredytu np. odsetki od kredytu ?

    Pozdrawiam
    Jolanta Madejska

  • 2. Data: 2004-01-03 21:56:41
    Temat: Re: Przejęcie prywatnego pojazdu na EŚT, KUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004, Jolanta Madejska wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ prowadzę DG i posiadam prywatnie pojazd służbowy.

    Czekaj. Ja tak sobie podejrzewam, że posiadasz do celów
    *osobistych* ów pojazd :), bo jeśli "służbowy" oraz
    "prywatny" to musiałby literalnie być "majątkiem
    DG". Możesz objaśnić ?
    A inaczej: majątek "firmowy" przy 1 os. DG to jest
    "państwowy" czy "prywatny" (jednak !) :) ?

    >+ - Czy isnieje możliwość przejęcia pojazdu na EŚT ?
    >+
    >+ Pojazd jest kredytowany przez Bank.

    I Bank jest właścicielem ? Czy ty, a Bank ma zastaw na owym
    pojeździe ? Bo zdaje się oba rozwiązania są możliwe, ale
    my nie wiemy jakie TY masz !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-04 10:39:57
    Od: "Jolanta Madejska" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > I Bank jest właścicielem ? Czy ty, a Bank ma zastaw na owym
    > pojeździe ? Bo zdaje się oba rozwiązania są możliwe, ale

    Witam,

    no tak przepraszam za nieścisłość.
    1. To jest pojazd prywatny. Własność moja, męża i banku.
    2. Bank ma zastaw na pojeździe.

    Pozdrawiam
    Jolanta Madejska

  • 4. Data: 2004-01-05 08:23:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Jolanta Madejska wrote:
    [...]
    >+ no tak przepraszam za nieścisłość.
    >+ 1. To jest pojazd prywatny.

    No tak. Jeszcze mógłby być państwowy, komunalny albo spółdzielczy :)
    Nie bij, ale na razie nie wynika z tego czy to jest pojazd "osobisty"
    czy wpisany do EŚT w DG !

    >+ Własność moja, męża i banku.

    Współwłasność ?? Ile procent masz ty, ile bank ?

    >+ 2. Bank ma zastaw na pojeździe.

    Hm... A może jednak pojazd jest *tylko* twój i męża, a bank ma
    *tylko* zastaw ?
    Oczywiście to nie rozstrzyga czy pojazd jest "osobisty" czy nie :),
    tak sobie myślę że myślisz o tym że pojazd właśnie jest "osobisty".

    Kiedyś podobny przypadek żeśmy wałkowali - i zdania były sprzeczne.
    IMHO - jeśli kredyt jest "osobisty" (zaciągnięty na cele osobiste)
    to nie ma podstaw do zaliczenia odsetek w KUP.
    Ale była czyjaś opinia że kredyt jest "związany z samochodem", z czego
    powinno wyniknąć że jakoby przeniesienie do DG samochodu "przenosiło"
    również kredyt - wtedy odsetki byłyby KUP.
    Ja się nie zgadzam, bo IMHO sam *kredyt* musiałby być spłacany
    w ramach DG (czyli "dla J.M. DG" :)). Ale możesz sobie wybrać :)
    (jak to mawiają ? "każdy odpowiada za siebie" ? :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)