  • 1. Data: 2002-11-14 17:16:30
    Temat: Pytanie dotyczące podatku VAT - pomocy
    Od: "Lukasz" <l...@s...net.pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczace VAT-u, może żle zadane, ale to wynika z mojej
    niewiedzy, przepraszam. Pytania:
    - mam zamiar założyć działalność gospodarczą w grudniu tego roku, na
    zasadach , które obowiązują teraz. Czy robiąc to będę mógł skorzystać z
    nowych zasad, które podobno mają wejść od nowego roku, czy może poczekać z
    jej założeniem do nowego roku ???
    - chodzi mi o to że moja firma nie będzie najprawdopodobniej osiągała obrotu
    10000 EURO i jeżeli tak bedzie to będę chciał przejść z podatku VAT na jakiś
    inny podatek, teraz nie można tego dokonać, ale podobno po nowym roku to
    będzie możliwe, czy tak jest w rzeczywistości ???
    - czy warto czekać do nowego roku i czy może ktoś z grupowiczów wie jakie to
    będą zmiany ???
    Dziekuje za pomoc
    Łukasz
    l...@s...net.pl

  • 2. Data: 2002-11-14 23:24:55
    Temat: Re: Pytanie dotyczące podatku VAT - pomocy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, Lukasz wrote:
    [...]
    >+ - chodzi mi o to że moja firma nie będzie najprawdopodobniej osiągała obrotu
    >+ 10000 EURO i jeżeli tak bedzie to będę chciał przejść z podatku VAT na jakiś
    >+ inny podatek,

    Ygrhr.... VAT się rozlicza (zarówno *płaci* jak i *odlicza*)
    niezaleznie od podatku dochodowego lub przychodowego, ten zaś może
    być w kilku formach ("zasady ogólne" zwane KPiR, ryczałty - w tym
    ryczałt przychodowy [zwany "ryczałtem" celem uproszczenia]
    i karta podatkowa, o pełnej księgowości nie wspominając).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-19 11:22:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Lukasz" <l...@s...net.pl> wrote in message
> [...]
    > inny podatek, teraz nie można tego dokonać, ale podobno po nowym roku to
    > będzie możliwe, czy tak jest w rzeczywistości ???

    To STRASZNIE niebezpieczne - trzeba sie bedzie pilnowac.

    Kwota 10 000 Euro liczona jest w proporcji do czasu prowadzeinadzialalnosci.
    Wystawiajac jedna za duza fakture w grudniu mozna "wpasc w VAT" na pare lat.

    > - czy warto czekać do nowego roku i czy może ktoś z grupowiczów wie jakie
    > będą zmiany ???

    Wg mnie warto poczekc - po co placic ZUS za grudzien i robic dwa spisy z
    natury - na poczatku i koncu grudnia,
    po co wszystko rozliczac ?

    Boguslaw