  • 1. Data: 2002-11-14 15:29:26
    Temat: Podatek od odsetek w firmie?!
    Od: "Iwona W." <r...@p...com.pl>

    Witam,
    prosze, nie odsylajcie mnie do ustawy!!! ;-)
    Czy odsetki z lokat bankowych tworzonych przed przedsiebiorstwo sa zwolnione
    z podatku belki?

    dziekuje
    IW

  • 2. Data: 2002-11-14 18:54:47
    Temat: Re: Podatek od odsetek w firmie?!
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Iwona W." <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prosze, nie odsylajcie mnie do ustawy!!! ;-)
    > Czy odsetki z lokat bankowych tworzonych przed przedsiebiorstwo sa

    ----------------------
    Jeżeli są to odsetki firmy to podlegają podatkowi tak jak firma ( osoba
    fizyczna bądż prawna) jako dochód związany z działalnością
    Jolka

  • 3. Data: 2002-11-14 19:28:23
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jeżeli są to odsetki firmy to podlegają podatkowi tak jak firma ( osoba
    > fizyczna bądż prawna) jako dochód związany z działalnością

    Skoro juz o tym mowa...
    Lokata prywatna - fiskus kradnie 20% (a w ujęciu realnym znacznie więcej).
    Lokata firmowa - 0% i opodatkowanie na zasadach ogólnych.
    W pewnych sytuacjach może to być bardzo korzystna zmiana i sposób na
    dosyć radykalne obniżenie belkowego.
    Zastanawiam się ostatnio nad przeprowadzeniem takiego właśnie manewru,
    martwi mnie jedynie rażąca niewspółmierność kwoty lokaty w stosunku do
    rozmiarów DG, bo może to wyglądać dosyć hmm... dziwnie i podpadająco.
    Jeśli ktoś widzi gdzieś jakąś pułapkę i lukę w rozumowaniu to upraszam
    o druzgocącą krytykę mojego pomysłu i wykazanie jego głupoty :-)

    Pix

  • 4. Data: 2002-11-14 19:58:45
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dnia 02-11-14 20:28, Użytkownik pix napisał:
> [...]
    > Lokata firmowa - 0% i opodatkowanie na zasadach ogólnych.
    > W pewnych sytuacjach może to być bardzo korzystna zmiana i sposób na

    Np. przy ryczałcie 3,0% podatku od odsetek z kont bankowych. Przy firmie
    "stratnej" 0% podatku.

    Jednak należy dobrze wyliczyć, co Ci się bardziej opłaca. Zazwyczaj
    konta firmowe (bieżące i lokaty) są słabiej oprocentowane, a prywatne
    lepiej, i może się zdarzyć, że jednak bardziej opłaca się trzymać
    "prywatnie" i płacić podatek niż kombinować z DG.

> [...]
    > Jeśli ktoś widzi gdzieś jakąś pułapkę i lukę w rozumowaniu to upraszam
    > o druzgocącą krytykę mojego pomysłu i wykazanie jego głupoty :-)

    Gromadzisz środki na kupno samochodu firmowego bo zamierzasz rozszerzyć
    zakres działalności o przewozy międzynarodowe i zbierasz fundusze na 3
    ciągniki siodłowe MAN.

    andy

  • 5. Data: 2002-11-14 20:20:20
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli ktoś widzi gdzieś jakąś pułapkę i lukę w rozumowaniu to upraszam
    > o druzgocącą krytykę mojego pomysłu i wykazanie jego głupoty :-)

    Chyba tylko słynna wypowiedz pani minister I.Ożóg o omijaniu "belkowego".
    Powolywala sie na jakis przepis z OP.
    Zajrzyj do archiwum Rzepy - ostatnie 7-10 dni.

    Karol

  • 6. Data: 2002-11-14 21:05:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Chyba tylko słynna wypowiedz pani minister I.Ożóg o omijaniu "belkowego".
    > Powolywala sie na jakis przepis z OP.
    > Zajrzyj do archiwum Rzepy - ostatnie 7-10 dni.

    No tak - tym przepisem to w zasadzie można ukatrupić każdy pomysł i o tym
    nie pomyślałem :-(
    Zdaje się, że Konstytucja mówi iż "Rzeczpospolita Polska jest
    demokratycznym państwem prawnym", a IMHO to jawne bezprawie jednak.

    Pix

  • 7. Data: 2002-11-14 21:49:57
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Np. przy ryczałcie 3,0% podatku od odsetek z kont bankowych. Przy firmie
    > "stratnej" 0% podatku.

    Coś takiego własnie :-)

> [...]
    > lepiej, i może się zdarzyć, że jednak bardziej opłaca się trzymać
    > "prywatnie" i płacić podatek niż kombinować z DG.

    Sam pomysł przyszedł mi do głowy z porównania oferty Multibanku
    z BSK - bardzo pobieżne przeliczenia pokazują, że wychodzi się na plus.
    Tym niemniej szczegółowych analiz na razie nie przeprowadzałem.

    > Gromadzisz środki na kupno samochodu firmowego bo zamierzasz rozszerzyć
    > zakres działalności o przewozy międzynarodowe i zbierasz fundusze na 3
    > ciągniki siodłowe MAN.

    Mozna jeszcze planować np. budowę hipermarketu ;-)

    W międzyczasie niestety znalazłem jeszcze jeden słaby punkt - w razie
    jakiejś
    wpadki US albo ZUS może pod byle pretekstem pozbawić mnie wszystkich
    oszczędności zajmując konto więc to w sumie dosyć ryzykowna gra
    i z tzw. "bezpieczną lokatą" zaczyna mieć niewiele wspólnego :-(

    Pix

  • 8. Data: 2002-11-15 16:39:48
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dnia 02-11-14 22:49, Użytkownik pix napisał:
    > Sam pomysł przyszedł mi do głowy z porównania oferty Multibanku
    > z BSK - bardzo pobieżne przeliczenia pokazują, że wychodzi się na plus.
    > Tym niemniej szczegółowych analiz na razie nie przeprowadzałem.

    A możesz podać wielkości wyjściowe dla obu tych Banków?

    andy

  • 9. Data: 2002-11-15 17:39:16
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Skoro juz o tym mowa...
    > Lokata prywatna - fiskus kradnie 20% (a w ujęciu realnym znacznie więcej).
    > Lokata firmowa - 0% i opodatkowanie na zasadach ogólnych.
    ------------------------------------
    Nie bardzo rozumiem jak widzisz zysk na trzymaniu lokaty na koncie
    firmowym( chyba że strata ) jeśli wpłacasz pieniądze prywatnie Belka zabiera
    20 % od uzyskanych odsetek .Te same pieniądze wpłacasz na rachunek firmowy
    też naliczają ci odsteki ( zakładam że rachunki są tak samo oprocentowane )
    Te odsetki nie opodatkowane podatkiem Belki tylko doliczasz do dochodu firmy
    ( osoba fizyczna najniższa skala 19 kolejna 30 dalej 40 a prawna przeszło
    24% czy coś koło tego
    Zakładając że naliczyli ci odsetki w kwocie 1000zł
    a )Wg Belki zabierają ci 200 zł
    b)Wg płaconego dochodu -skala 1 -190zł
    -skala 2 -300zł
    -skala 3- 400zł.
    przy prawnych tez więcej płacisz
    a wiec nie widzę tu kalkulacji
    Jolka

  • 10. Data: 2002-11-15 17:57:23
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A możesz podać wielkości wyjściowe dla obu tych Banków?

    Porównywałem krótkie lokaty, bo dłuższe niż miesiąc z różnych
    względów nie bardzo mnie interesują.
    Multi coś nie chce mi się wczytywać, ale na kartce mam zapisane
    4.95% więc to chyba to (lokata 14-to dniowa jak pamiętam).
    Z drugiej strony BSK (OKO) - 5.25% (kapitalizacja miesięczna)

    Pix