  • 1. Data: 2005-11-10 12:19:32
    Temat: Pytanie laika - dodatkowe pieniądze na koncie - jak rozliczyć?
    Od: "BM" <m...@f...mathLITERY.put.poznan.pl>

    Witam!

    Mam kilka zamówień ma serwisy WWW. Nie posiadam firmy, odbiorcami są osoby
    prywatne.

    Cena i warunki omawiane przez e-mail (bez podpisywania jakiejkolwiek umowy
    zlecania czy też o dzieło), a zapłata przelewana jest z prywatnego konta
    bankowego na moje prywatne konto.

    Nie chciałbym mieć jakichkolwiek problemów z US, także moje pytanie: jak
    powinienem te dodatkowe pieniądze, które pojawiły się na koncie, rozliczać w
    zeznaniu PIT? Czy są tutaj jakieś koszty uzyskania przychodu czy po prostu
    dodaję to do dochodu i obliczam podatek?

    Dodatkowo pracuję na pełen etat na umowę o pracę.

    Pozdrawiam
    BM

  • 2. Data: 2005-11-10 14:01:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    BM wrote:

> [...]
    > przychodu czy po prostu dodaję to do dochodu i obliczam podatek?
    >
    > Dodatkowo pracuję na pełen etat na umowę o pracę.

    Jeśli zdarzyło ci się to kilka razy to się nie przejmuj.
    Jeśli jednak robisz to regularnie to prowadzisz działalność
    gospodarczą. Niezarejestrowaną. I grożą ci problemy z US.

  • 3. Data: 2005-11-11 08:39:10
    Od: "pawel" <p...@w...pl>

    > Jeśli zdarzyło ci się to kilka razy to się nie przejmuj.
    > Jeśli jednak robisz to regularnie to prowadzisz działalność
    > gospodarczą. Niezarejestrowaną. I grożą ci problemy z US.

    Czy jest to gdzies uregulowane co znaczy kilka razy a co znaczy regularnie?
    Czy 8 umow o dzielo w ciagu roku to jest kilka razy a 20 takich umow to jest
    regularnie?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 4. Data: 2005-11-11 10:35:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Nov 2005, pawel wrote:

    > Czy jest to gdzies uregulowane co znaczy kilka razy a co znaczy regularnie?

    IMHO & AFAIK nie ma.
    I wszystkich powiadających iż usługi (oraz wykonywanie dzieł) nie
    będace działalnością artystyczną itp mogą być wykonywane bez
    DG pytam jak to opodatkują. Z naciskiem na słowa "wyłącznie od"
    (firm i innych podmiotów, pisząc w streszczeniu) w art. 13
    ustawy o podatku dochodowym.
    Mi wychodzi iż *podatkowo* jest to DG.
    Czy jest to rownież DG z p. widzenia prawa gospodarczego nie
    wiem, bo niestety przepisy mamy delikatnie mówiąc mocno niespójne
    i co ustawa to te same słowa znaczą co innego :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)