  • 1. Data: 2002-07-23 19:20:50
    Temat: Q: Odliczenie internetu w domu?
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@z...polsl.gliwice.pl>

    Hi,
    Mam internet w domu, a komputer z internetem jest mi potrzebny do pracy.
    Pytanie: czy można wydatki na ten cel odliczyć od podatku w ramach ulgi
    na pomoce naukowe (sprzęt lub materiały)?
    I drugie pytanie: czy można przy kupnie komputera wziąć fakturę na mnie
    i żonę (aby podwoić limit odliczenia), czy też podzielić wydatki w
    sposób "mój komputer, Twój monitor".
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    * Bartłomiej Zieliński *
    * b...@z...polsl.gliwice.pl http://zeus.polsl.gliwice.pl/~bmw *

  • 2. Data: 2002-07-24 08:07:55
    Temat: Re: Q: Odliczenie internetu w domu?
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Bartłomiej Zieliński napisał:
> [...]
    > Pytanie: czy można wydatki na ten cel odliczyć od podatku w ramach ulgi
    > na pomoce naukowe (sprzęt lub materiały)?
    Nie. Nie figuruje w wykazie.

    > I drugie pytanie: czy można przy kupnie komputera wziąć fakturę na mnie
    > i żonę (aby podwoić limit odliczenia), czy też podzielić wydatki w
    > sposób "mój komputer, Twój monitor".
    Tak. Cwiczyłam ze znajomymi w tym roku. Faktura wystawiona na oboje
    małżonków - podwojony limit odliczeń.
    Byłam ciekawa jak bedzie w praktyce, bo z ustawy zakaz nie wynika, i
    okazało się że dobrze myslałam.
    "Trzepanie" w US przeszlo pomyślnie (pewnie trzepania by nie było,
    gdyby nie wcięła sie jeszcze ulga budowlana)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-07-24 09:18:25
    Temat: Re: Odliczenie internetu w domu?
    Od: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>

    Ulga na pomoce naukowe jest tzw. ulgą podmiotową przysługuje każdemu
    pracownikowi zatrudnionemu ze stosunku pracy (jak to ładnie brzmi "stosunku
    pracy" ;-) ) jeżeli jest im potrzebny "do pracy". Nie ma mowy ile osób maże
    korzystać z jednego kompa dlatego wystawienie faktury nawet na tuzin osób da
    prawo odliczenia dla tego tuzina.

    Yaro_P