  • 11. Data: 2011-03-14 17:55:36
    Temat: Re:
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik tomek napisał:

    > A oddasz ludziom którzy to przeczytają po 10k/rok ?
    >
    > Tomek

    Jak będę miał firmę doradztwa to pewnie oddam. Teraz sobie tylko luźno
    dyskutujemy.

    ps. Może przeczytaj ze zrozumieniem pierwszy wpis i jeśli twierdzisz coś
    innego to podaj podstawę prawną.

  • 12. Data: 2011-03-14 18:25:40
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-14, o godz. 18:55:36
    cyklista <c...@k...pl> napisał(a):

    > Jak będę miał firmę doradztwa to pewnie oddam. Teraz sobie tylko
    > luźno dyskutujemy.

    Zgadza się, ale o dużych pieniądzach więc warto pisać ściśle.

    > ps. Może przeczytaj ze zrozumieniem pierwszy wpis i jeśli twierdzisz
    > coś innego to podaj podstawę prawną.

    Nie wiem gdzie jest pierwszy wpis bo urwał mi się "łańcuszek" w
    czytniku, natomiast odniosłem się do tego że mając odpady
    nie-niebezpieczne do 5 ton nie trzeba składać sprawozdania o odpadach -
    jest to nieprawda w przypadku ogólnym. Jedynie w przypadku gdy owe
    odpady "zwykłe do 5 ton" to odpady komunalne, nie trzeba nic składać.
    Jeżeli w pierwszym wpisie była mowa o odpadach komunalnych i wtrąciłem
    się ze swoją uwagą ni z gruszki ni z pietruszki to przepraszam.

    Tomek

  • 13. Data: 2011-03-14 18:41:50
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik tomek napisał:

> [...]
    > Jeżeli w pierwszym wpisie była mowa o odpadach komunalnych i wtrąciłem
    > się ze swoją uwagą ni z gruszki ni z pietruszki to przepraszam.

    "Obowiązki posiadaczy odpadów i transportujących odpady
    Art. 17. 1. Wytwórca odpadów jest zobowiązany do:
    1) uzyskania decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami
    niebezpiecznymi, jeśli wytwarza odpady niebezpieczne w ilości powyżej
    0,1 Mg
    rocznie;
    2) przedłożenia informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach
    gospodarowania wytworzonymi odpadami, jeżeli wytwarza odpady
    niebezpieczne w
    ilości do 0,1 Mg rocznie albo powyżej 5Mg rocznie odpadów innych niz
    niebezpieczne."

    więc.

    1. jak ktoś wytwarza odpady niebezpieczne w ilości pow. 100 kg rocznie
    to ma dużo obowiązków

    2. jak wytwarza odpady niebezpieczne (ktore to są to każdy sam musi
    sobie zerknąć do ustawy) od 0 do 100 kg to musi co roku złożyć
    informację ile tego wytworzył i mieć dokumenty na ich utylizację
    jak wytwarza tylko odpady "bezpieczne" to tylko jeśli ich robi powyżej
    5Mg (czyli 5 ton) musi złożyć sprawozdanie o tym ile wytworzył i co z
    nimi zrobił

    Ja nie widzę nic więcej w tej ustawie, jak gdzieś znalazłeś ostrzejsze
    kryteria to je podaj dla korzyści ogółu.

    ps. Ja akurat ponieważ mogę wytwarzać odpady niebezpieczne to i tak
    złożyłem sprawozdania za 4 lata do tyłu

  • 14. Data: 2011-03-14 18:55:30
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-14, o godz. 19:41:50
    cyklista <c...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > niebezpieczne."
    >

    > więc.
    >
    > 1. jak ktoś wytwarza odpady niebezpieczne w ilości pow. 100 kg

    Zgadza się

> [...]
    > jak wytwarza tylko odpady "bezpieczne" to tylko jeśli ich robi
    > powyżej 5Mg (czyli 5 ton) musi złożyć sprawozdanie o tym ile

    Zdaje się że źle odczytałeś ten przepis - informację o wytwarzanych
    odpadach składasz raz, dla danego miejsca prowadzenia działalności.
    I robisz to "z góry", a nie post factum / za dany rok.
    Po szczegóły zerknij do art. 24.

    Natomiast post factum składasz raport o wytworzonych odpadach, ten z art. 37.

    > ps. Ja akurat ponieważ mogę wytwarzać odpady niebezpieczne to i tak
    > złożyłem sprawozdania za 4 lata do tyłu

    Sprawozdania z art. 37?

    Tomek

  • 15. Data: 2011-03-15 06:53:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-03-14 19:41, cyklista wrote:
    > ps. Ja akurat ponieważ mogę wytwarzać odpady niebezpieczne to i tak
    > złożyłem sprawozdania za 4 lata do tyłu

    Przepis jest tak debilnie skonstruowany, że jak już się spóźniłeś to
    lepiej nie składać w ogóle. Wtedy jest szansa, że Ci nie namierzą.
    A tak to marszałek po prostu nie ma innego wyjścia niż wydać decyzję na
    co najmniej 10k z tytułu sprawozdania za 2009. Za 2008 i wcześniej
    sankcja (chyba) była w widełkach.

    Tak więc jeśli teraz złożyłeś sprawozdania za cztery lata do tyłu to
    IMHO "strzeliłeś sobie w stopę". I jedyna szansa w tym, że posłowie się
    w końcu ogarną i znowelizują ustawę zanim marszałek wyda decyzję.

    Piotrek

  • 16. Data: 2011-03-15 08:33:57
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-15, o godz. 07:53:09
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

> [...]
    > A tak to marszałek po prostu nie ma innego wyjścia niż wydać decyzję
    > na co najmniej 10k z tytułu sprawozdania za 2009. Za 2008 i wcześniej

    Wtedy było zdefiniowane wykroczenie którego obecnie nie ma,
    czyli za 2008 i wcześniej można składać bezkarnie (pytanie tylko - po
    co :-))

    > Tak więc jeśli teraz złożyłeś sprawozdania za cztery lata do tyłu to
    > IMHO "strzeliłeś sobie w stopę". I jedyna szansa w tym, że posłowie
    > się w końcu ogarną i znowelizują ustawę zanim marszałek wyda decyzję.

    Tyle że mi wychodzi na to że całkiem możliwe że on złożył 4xinformację o
    wytwarzanych odpadach, a sprawozdania żadnego..

    Tomek