  • 1. Data: 2004-02-10 10:16:12
    Temat: 1 rodzina 2 firmy jednoosobowe
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Witam.

    Moi znajomi (małżeństwo) prowadzą dwa osobne biznesy (podatkowo ryczałt
    ewidencjonowany) zarejestrowane na każde z nich. Zdarza się, że mąż kupuje
    różne rzeczy dla żony bo on ma samochód firmowy, a ona nie ma żadnego.
    1. Czy on powinien wystawiać jej faktury za"przysługę" polegającą na
    przewiezieniu towarów z miejsca zakupu do miejsca działalności ? W jakiej
    wysokości?
    2. Czy on może w jej imieniu odbierać f-ry VAT ?

    Dzięki za podpowiedzi.
    Wojtek

  • 2. Data: 2004-02-10 10:50:06
    Temat: Re: 1 rodzina 2 firmy jednoosobowe
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wojtaszek wrote:

> [...]
    > wysokości?
    > 2. Czy on może w jej imieniu odbierać f-ry VAT ?

    Jesli ona niema nic przeciw temu, moze odbierac i podpisywac SWOIM imieniem
    i nazwiskiem

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-02-10 10:51:53
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Żartowniś z Pana !
    Ale na forum podatkowym pytam o podstawy prawne, a nie pozwolenie żony.

    Wojtek

  • 4. Data: 2004-02-10 11:04:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik wojtaszek napisał:

    > Żartowniś z Pana !
    > Ale na forum podatkowym pytam o podstawy prawne, a nie pozwolenie żony.

    Podstawą prawną jest jej brak.
    Nie ma przepisu który tego zakazuje.

    Kapewu?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-10 11:18:50
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Moje drugie pytanie ma ścisły związek z pierwszym.
    Mianowicie fakt odbioru faktury przez męża, dokumetuje w opisanej sytuacji
    wykonanie czynności (chyba opodatkowanej) na rzecz żony.
    Czy może się mylę ?

    Wojtek

  • 6. Data: 2004-02-10 11:19:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wojtaszek wrote:

    > Żartowniś z Pana !
    > Ale na forum podatkowym pytam o podstawy prawne, a nie pozwolenie żony.

    Alez otrzymal Pan pelna odpowiedz napostawione pytanie:

    [...]
    > imieniem

    Nie pytal Pan o nazwy i numery aktow prawnych..
    Jesli zona powie odbierz fakture... ma pan wystarczajace uprawnienie
    do tego, by podpisac FV w miejscu "uprawniony do otrzymania FV".
    ale nie wolno NIKOMU podpisac sie "za kogos"

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-02-10 11:23:39
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

    > Podstawą prawną jest jej brak.
    > Nie ma przepisu który tego zakazuje.
    >
    > Kapewu?
    >
    > Maddy

    Konkretnie chodzi o to, ze jesli ustawa nieprzewiduje
    SZCZEGOLNEJ formy upowianienia, to moze byc ono USTNE
    (Wg KC)
    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-02-10 11:27:33
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Wygląda na to, że nie tylko ja nie znam odpowiedzi na moje pierwsze pytanie.
    Ale i tak dzięki wszystkim za wysiłek.

  • 9. Data: 2004-02-10 11:28:34
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

  • 10. Data: 2004-02-10 12:05:48
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wojtaszek wrote:

    > Wygląda na to, że nie tylko ja nie znam odpowiedzi na moje pierwsze
    > pytanie. Ale i tak dzięki wszystkim za wysiłek.
    >
    > Wojtek

    O co panu chodzi z ty pytaniem ?

    Przeciez odpowiadamy napanskie pytania.
    Jesli cos pominiete - korona nie spadnie od powtorzenia..

    Wg mnie otrzymal Pan odpowiedzi na wszystkie pytania.

    Boguslaw