  • 1. Data: 2004-02-10 08:06:26
    Temat: czy po 1 maja komputer stanieją (ze względu na podatki ? )
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    jak to jest z podatkami i cłem na elektronikę po 1 maja
    czy będzie taniej czy tak jak dotychczas ?

    coś mieni się z cłem lub VATem ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2004-02-10 09:19:59
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Według mnie tak.
    Choć nie wynika to bezpośrednio z podatków. Cła nie ma teraz i tym bardziej
    nie będzie ich po 1 maja.
    Za nowy komputer zapłacisz VAT krajowy, a o lokalny tam gdzie go zapłaciłeś,
    możesz wystąpić o zwrot.
    Dlaczego zatem stanieją? Bo po 1 maja powinno nastąpić zrównanie cen , a w
    Unii elektronika generalnie jest tańsza.

    Pzdr
    Wojtek

  • 3. Data: 2004-02-10 10:17:23
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wojtaszek wrote:

    > Według mnie tak.
    > Choć nie wynika to bezpośrednio z podatków. Cła nie ma teraz i tym
    > bardziej nie będzie ich po 1 maja.

    Bedzie clo , bo czesci sa mportowane spoza UNI
    (tak jak teraz).
    > Za nowy komputer zapłacisz VAT krajowy, a o lokalny tam gdzie go
    > zapłaciłeś, możesz wystąpić o zwrot.

    NIE.

    Bedzie to zalezne od sposobu kupna.
    Jesli SAM pojedzie i kupi, to zaplaci podatki w miejscu zakupu.
    Jesli zakupi "na odleglosc", VAT zaplaci wg stawki w miejscu dostawy.

    > Dlaczego zatem stanieją? Bo po 1 maja powinno nastąpić zrównanie cen , a w
    > Unii elektronika generalnie jest tańsza.

    Tez mysle ze stanieja, bo bedzie mozna sobie bez problemu przywiezc
    komputer, wiec ceny powinny sie dostosowac.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-02-10 10:30:47
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Nie rozumiem. Pytanie było o zakup komputera, a na komputery nie ma cła !
    Więc skąd u licha te części ?

    Jeśli chodzi o zakup na odległość, czyli nabycie wewnątrzwspólnotowe to
    obwarowania są znacznie większe.
    Więc jak już porusza się ten temat to proszę uświadomić pytającego.

    Wojtek

  • 5. Data: 2004-02-10 10:49:05
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wojtaszek wrote:

    > Nie rozumiem. Pytanie było o zakup komputera, a na komputery nie ma cła !
    > Więc skąd u licha te części ?

    Chodzi o to SKAD u nas biora sie komputery i SKAD beda sie braly po 1 MAJA.
    Nikt normalny nie importuje do Polski komputerow o ktore pytal "pytajacy"
    Przychodza w duzych partiach CZESCI i te sa "przetwazane na komputery"
    wyjatkiem sa "laptopy" (nie wszystkie) i te z USA i Japonii stanieja,
    bo w UE jest na to mniejsze clo.

    Tak wiec na ceny kopmuterow w RP ine ma wplywu wysokosc cla na komputery,
    lecz na czesci, bo te sa sprowadzane.

    > Jeśli chodzi o zakup na odległość, czyli nabycie wewnątrzwspólnotowe to
    > obwarowania są znacznie większe.
    > Więc jak już porusza się ten temat to proszę uświadomić pytającego.

    Obwarowania dotycza sprzedajacego. Dla nas wazne jest, ze jesli kupujemy
    komputer NIEMCZECH bedac na wycieczce,
    normalnie placimy VAT w niemczech..16%.
    Gdybysmy kupili w Niemczech "WYSYLKOWO", zaplacilibysmy VAT 22%

    > Wojtek

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-02-10 12:14:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, wojtaszek wrote:
    [...]
    >+ Za nowy komputer zapłacisz VAT krajowy, a o lokalny tam gdzie go zapłaciłeś,
    >+ możesz wystąpić o zwrot.

    To chyba że kupi "jako firma" (dla DG) a to też nie do końca, bo
    wtedy o zwrot musi wystąpić sobie ten co go sprzedał (po naszemu:
    0% VAT, albo jak to GP napisano: zwolnienie z prawem do odliczania :]).

    Przecież fakt że cło od towarów kupionych na cele osobiste płaci się
    w kraju ZAKUPU jest powodem zaniepokojenia tych co trochę myślą
    żeby budżet nie zbankrutował (nie mylić z podnoszeniem podatków !)
    - przecież po 1.V. wystarczy otrworzyć filię 15m za słowacką
    granicą żeby należał się "ichni" VAT. Albo niemiecką (zdaje się
    że też niższy, tyle że tylko trochę od naszego).
    15% VAT do wprowadzenia od 1.V br byłoby chyba najlepszym konceptem
    żeby "urwać" z obrotów m-narodowych do dochodu narodowego (nie mylić
    z samym skarbem państwa !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-10 12:53:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2004, bosz wrote:

    >+ wojtaszek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Przychodza w duzych partiach CZESCI i te sa "przetwazane na komputery"

    Jest takie zastrzeżenie: dziś przywiezienie komputera zza granicy
    ("osobiście") to jest jakiś kłopot. Po 1.V kłopot może być
    mniejszy...
    [...]
    >+ Tak wiec na ceny kopmuterow w RP ine ma wplywu wysokosc cla na komputery,
    >+ lecz na czesci, bo te sa sprowadzane.

    Ale jeszcze VAT ma :) jak niżej:
    [...]
> [...]
    >+ normalnie placimy VAT w niemczech..16%.
    >+ Gdybysmy kupili w Niemczech "WYSYLKOWO", zaplacilibysmy VAT 22%

    A nie do końca. Do jakiejś-tam kwoty MOŻNA płacić w kraju wysyłki;
    chyba było w art. w GP z okazji "NIPów europejskich" :)
    Wcale się nie zdziwię jak Niemcom i Słowakom przybędzie pół miliona
    "jednoosobowych DG" prowadzących sprzedaż wysyłkową do limitu :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-02-10 13:02:56
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wtedy o zwrot musi wystąpić sobie ten co go sprzedał (po naszemu:
    > 0% VAT, albo jak to GP napisano: zwolnienie z prawem do odliczania :]).

    Wlasnie tu mi sie zdawalo, ze pan Wojtek pomylil wewnatrzwspolnotowe nabycie
    z wywiezieniem towaru za granice celna...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-02-10 13:14:11
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Ten co sprzedał ten komputer (w Niemczech) to dostał ten VAT w cenie. Ten co
    go kupił zapłacił cenę z VATem lokalnym (niemieckim) i dodatkowo jeszcze
    przeto, że nowy to musi samonaliczyć VAT polski.
    Chyba, że jest zarejestrowanym płatnikiem Vat i widnieje w VIES, wtedy kupi
    z Vatem 0%, bo Niemiec nie będzie się bał wystawić mu fakturę z Vatem 0%.
    Dalej uważam, że jest to wewnątrzwspólnotowe nabycie.

  • 10. Data: 2004-02-10 13:36:42
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    wojtaszek wrote:

    > Ten co sprzedał ten komputer (w Niemczech) to dostał ten VAT w cenie. Ten
    > co go kupił zapłacił cenę z VATem lokalnym (niemieckim) i dodatkowo
    > jeszcze przeto, że nowy to musi samonaliczyć VAT polski.

    Nie mam pod reka projektu ustawy, lecz w materialach ze szkolenia mam,
    ze KONSUMENT placi VAT w miejsc w miejscu nabycia I NA TYM KONIEC,
    wyjatek to srodki trnsportu, drugi wyjatek to "sprzedaz na odleglosc"
    pezez firme ktora "przekroczy prog rocznego obrotu przy sprzedazy do
    danego anstwa".

    > Chyba, że jest zarejestrowanym płatnikiem Vat i widnieje w VIES, wtedy
    > kupi z Vatem 0%, bo Niemiec nie będzie się bał wystawić mu fakturę z Vatem
    > 0%. Dalej uważam, że jest to wewnątrzwspólnotowe nabycie.

    Nooo z tym wystaiweniem to jeszcze pare warunkow....
    Alre to inny temat..

    Boguslaw