  • 1. Data: 2003-05-23 08:45:54
    Temat: Faktura VAT - krótkie pytanie
    Od: "Piotr" <t...@g...pl>

    Czy potwierdzenie faktury VAT poprzez jej podpisanie oznacza
    akceptację kwoty i warunków płatności?
    Czy jest jakiś określony termin na odwołanie się od powyższego?
    pozdr.
    Piotr

  • 2. Data: 2003-05-23 12:26:23
    Temat: Re: Faktura VAT - krótkie pytanie
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > akceptację kwoty i warunków płatności?
    > Czy jest jakiś określony termin na odwołanie się od powyższego?

    Nie oznacza automatycznie, ale sąd może to uznać za dowód faktu
    zawarcia ustnej umowy (np. sprzedaży) na warunkach takich jak podano na
    fakturze

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 3. Data: 2003-05-23 21:41:56
    Od: "Piotr" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Jureq" napisał w wiadomości >

    > Nie oznacza automatycznie, ale sąd może to uznać za dowód faktu
    > zawarcia ustnej umowy (np. sprzedaży) na warunkach takich jak podano
    na
    > fakturze
    Dziękuję za odpowiedź - jest wyczerpująca, tylko moje pytanie nie było
    pełne.
    - chciałem skrócić...
    Powinno brzmieć:
    Czy potwierdzenie faktury VAT poprzez jej podpisanie oznacza
    akceptację kwoty i warunków płatności?
    Czy jest jakiś określony termin na odwołanie się od powyższego?
    Czy brak zapłaty za fakturę wymaga zakładania sprawy sądowej,
    czy może wystarczyć wynajęcie firmy windykacyjnej?
    Faktura jest oparta na umowie pisemnej między firmami.
    Stronami są: sp z o. o.(dłużnik) i jednoosobowa firma(wierzyciel).
    pozdr.
    Piotr

  • 4. Data: 2003-05-26 10:57:49
    Temat: Re[2]: Faktura VAT - krótkie pytanie
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 23 maja 2003 o godzinie (23:41:56) napisano:
    P> Powinno brzmieć:
    P> Czy potwierdzenie faktury VAT poprzez jej podpisanie oznacza
    P> akceptację kwoty i warunków płatno?ci?

    Zasadniczo tak - w koncu z jakiegos powodu ktos sie tam podpisal :)
    Sa jednak wyjatki od reguly - wtedy wypada udowodnic to przed sadem
    (np. oszustwo).

    P> Czy jest jaki? okre?lony termin na odwołanie się od powyższego?

    Reguluje to najczesciej umowa miedzy stronami - np. tryb reklamacji w
    regulaminie. Przepisow ogolnych, ustawowych nie ma.

    P> Czy brak zapłaty za fakturę wymaga zakładania sprawy s?dowej,

    Nie wymaga. Ale w interesie wierzyciela jest sciagnac pieniadze, wiec
    jesli zehce, to moze sprawe oddac do sadu lub firmie windykacyjnej.

    P> czy może wystarczyć wynajęcie firmy windykacyjnej?

    Czasem wystarczy.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl