  • 1. Data: 2004-08-09 19:02:22
    Temat: Allegro podatek
    Od: "basia" <a...@p...com.pl>

    Witam

    Czy powinnam zapłacić podatek od sprzedanych na allegro książek jesli nie
    prowadzę działalności gospodarczej?

    dziękuję

    Basia

  • 2. Data: 2004-08-09 21:15:43
    Temat: Re: Allegro podatek
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 9 Aug 2004 21:02:22 +0200, basia naskrobał(a):

    > Witam
    >
    > Czy powinnam zapłacić podatek od sprzedanych na allegro książek jesli nie
    > prowadzę działalności gospodarczej?

    jeżeli z jedną osobą masz w ciągu roku pow. 1000 zł sprzedaży to
    teoretycznie tak - ale od tej konkretniej sprzedaży :).

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-08-09 22:00:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Aug 2004, Sebol wrote:

> [...]
    >+ jeżeli z jedną osobą masz w ciągu roku pow. 1000 zł sprzedaży to
    >+ teoretycznie tak - ale od tej konkretniej sprzedaży :).

    ...się zgadzam, z zastrzeżeniem że chciałbym wiedzieć skąd wziąłeś rok :)
    Mianowicie - w ustawie nie ma jasnego stanowiska co do sumowania
    jakkolwiek poszczególnych sprzedaży.
    Zresztą jest cyrk z zapisem uzależniającym sprzedaż "do odsprzedaży"
    (zapisano: *cena*) a "w pozostałych przypadkach" (zapisano: *wartość*).
    Natomiast zwolnienie jest od "podstawy", zaś podstawę określono jako
    "przy umowie sprzedaży". IM*H*O sprzedaż jednej rzeczy w maju a drugiej
    w listopadzie nijak nie daje podstaw do uważania iż to *jedna*
    umowa... :]
    Stąd pytanie - czy sumować.
    Druga sprawa - to "rok". Skąd by się wziął, jeśli PCC z zasady nie jest
    podatkiem "okresowym" (a "od zdarzenia") ? Jeśli tam są jakieś "okresy
    sumowania" (bywają) to bywa i pięć lat... Odwołanie do jednego roku
    znalazłem na razie tylko jedno - w miejscu gdzie jest odwołania do
    podatku dochodowego (art. 8.3) który jest "roczny" właśnie :)

    Znasz jakieś wskazania (wykładnię, interpretację, wyrok) wskazujacą
    na owo "roczne sumowanie" ? Bo pytanie AFAIR się pojawiało, ale
    odpowiedzi jednoznacznie pozytywnej (że "się sumuje", czyli
    w sumie źle dla podatnika ;)) nie widziałem !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)