  • 1. Data: 2005-10-20 08:58:51
    Temat: Auto z krata 2003r - 2 pytania
    Od: "AK" <a...@g...pl>

    Witam.
    Auto typu Ford Focus kupione z kratką w 2003r. w leasingu który trwa i
    został zarejestrowany w 2004r. w US aby nie utracić praw.

    Pytania:

    1. Wczoraj kolega mi powiedział że od września zmieniły się znowu przepisy i
    że nie tylko od paliwa nie można odpisywać vatu ale także od wszelkich
    innych zakupów typu części, serwis etc. Czy to prawda?

    2. Znalazłem FV za paliwo z lutego tego roku, jak mogę ją zaksięgować?
    Wszystkie FV za paliwo księguję specjalną pozycją w moim programie księgowym
    "paliwo od sam.os." co skutkuje kwotą brutto w książkę i brakiem odpisu vat.
    Ale ze względu na okres wystawienia faktury zastanawiam się jak to
    zaksięgować.

    pozdrawiam, Adam

  • 2. Data: 2005-10-20 09:24:13
    Temat: Re: Auto z krata 2003r - 2 pytania
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    AK <a...@g...pl> wrote:

    > 2. Znalaz?em FV za paliwo z lutego tego roku, jak mog? j? zaksi?gowa??

    Poprosic o duplikat faktury, i zaksiegowac w miesiacu wystawienia lub
    w nastepnym.

    a.

  • 3. Data: 2005-10-20 14:25:03
    Od: "AK" <a...@g...pl>

    Ciekawostki. Dzwoniłem do działu księgowego producenta mojego programu do
    KPiR i uzyskałem odpowiedź że na 100% od momentu wprowadzenia zmian w
    podatku VAT coś koło maja 2004 NIE można odliczać vatu nie tylko od paliwa
    ale również od części , napraw itp.
    Szukając w necie informacji natknąłem się zaś na takie informacje
    "Samochód osobowy w ewidencji środków trwałych
    W tej sytuacji co miesiąc dokonujesz amortyzacji, a odpisy amortyzacyjne
    zaliczasz w koszty uzyskania przychodów. Oczywiście nie dotyczy to
    ryczałtowców - ci nie zaliczają nic w koszty, ponieważ płacą podatek
    dochodowy od wartości przychodów, a nie dochodów (przychodów pomniejszonych
    o koszty). Dodatkowo w koszty uzyskania przychodów możesz zaliczyć wydatki
    na paliwo, naprawy samochodu itp. w kwocie brutto - jeżeli nie jesteś
    podatnikiem VAT. Jeżeli jesteś podatnikiem VAT, kosztem będą faktury w
    kwocie netto za naprawy samochodu, części, płyny uzupełniające, a podatek
    VAT z tych faktur odliczasz od podatku należnego. Faktury za paliwo w
    przypadku samochodu osobowego muszą być w całości (z VAT-em) zaliczone w
    koszty uzyskania przychodu, ponieważ nie można odliczyć od nich podatku VAT"
    Nie wiem do końca jaka by była różnica że ja leasinguję to auto ale wydaje
    mi się że to przemawia za tym że można było odliczać VAT od części na
    przykład.

    Wiem że 20sty i wszyscy zalatani ale proszę w wolnej chwili o jakąś
    wykładnię.

    pozdrawiam, Adam