  • 1. Data: 2003-11-12 07:22:16
    Temat: Awaria dysku z Płatnikiem
    Od: "Adam Maroszek" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Wczoraj padł mi dysk, na którym miałem Płatnika wraz z potwierdzeniami
    wysłania dokumentów do ZUS, których jeszcze nie wydrukowałem.
    Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? Z tego co wiem, posiadanie
    wydrukowanych potwierdzeń jest obowiązkowe.

    Pozdrawiam
    Martin Tupper

  • 2. Data: 2003-11-12 07:51:23
    Temat: Re: Awaria dysku z Płatnikiem
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Wczoraj padł mi dysk, na którym miałem Płatnika wraz z potwierdzeniami....

    Prawdziwi twardziele nie robią BACKUP-ów ???

  • 3. Data: 2003-11-12 09:12:04
    Od: "Jędrek" <a...@T...onet.pl>

    > Wczoraj padł mi dysk, na którym miałem Płatnika wraz z potwierdzeniami
    > wysłania dokumentów do ZUS, których jeszcze nie wydrukowałem.
    > Co powinienem zrobić w takiej sytuacji?

    teraz to najlepiej do wrozki ul. Piwna 7

    Andrzej

  • 4. Data: 2003-11-12 16:26:43
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    papierowe kopie ?!?! kurde nie wiedziałem
    już drukuje ...

    jak nie przejechałes magnesem po twardym dysku to moze się da coś odzyskać
    są w internecie firmy które to robią

    pozdrawiam Robert

  • 5. Data: 2003-11-12 19:04:20
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "robert drygala" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > papierowe kopie ?!?! kurde nie wiedziałem
    > już drukuje ...

    To ze stron ZUSu:
    "Do czego potrzebny jest plik potwierdzenia?
    Plik potwierdzenia stanowi dowód przekazania dokumentów ubezpieczeniowych do
    ZUS."

    Do autora wątku:
    Skontaktuj się ze swoim oddziałem i zapytaj się co masz z tym fantem zrobić,
    bo jeśli wszystkie wysyłane dokumenty tam dotarły, to chyba nie ma problemu
    :)

    pzdr

  • 6. Data: 2003-11-12 20:50:47
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "modina" <m...@m...and.pl> napisał w wiadomości

    > Osobiście drukuję je właśnie na odwrocie papierowych kopii, które
    wczesniej
    > sobie wydrukowałem:-)

    ....zgodnie ze złotą zasadą, wszystkie dokumenty niszczyć, niszczyć, ale
    przed zniszczeniem zrobić kopię :)
    Chyba w tym kraju nieprędko przejdziemy na podpis elektroniczny ;)

    pzdr

  • 7. Data: 2003-11-12 21:44:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Nov 2003, robert drygala wrote:
    [...]
    >+ jak nie przejechałes magnesem po twardym dysku to moze się da coś odzyskać
    >+ są w internecie firmy które to robią

    Jak mu padła tylko elektronika to może próbować sam wymienić.
    Jak mu padł mechanicznie... to owszem, firmy są, ale zapłacenie
    owego ZUSu drugi raz (z odsetkami) może go wyjść taniej ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-11-12 21:54:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Nov 2003, Tomek wrote:

    >+ > Wczoraj padł mi dysk, na którym miałem Płatnika wraz z potwierdzeniami....
    >+
    >+ Prawdziwi twardziele nie robią BACKUP-ów ???

    "a po co" ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (pieczołowicie chowający namiary na wątek, jakby kiedyś
    US chciał wiedzieć po co mu 4 HDD...)

  • 9. Data: 2003-11-12 22:18:10
    Od: "Oberfeldkurat" <k...@u...wp.pl>

> [...]
    > Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? Z tego co wiem, posiadanie
    > wydrukowanych potwierdzeń jest obowiązkowe.

    Posiadanie wydrukowanych potwierdzeń nie jest obowiązkowe. Co więcej,
    posiadanie potwierdzeń w jakiejkolwiek formie nie jest obowiązkowe.
    Obowiązkowe jest natomiast pobranie potwierdzenia odbioru przez ZUS wysyłki
    pliku (par.8 ust.2 rozp. MPiPS z 3.07.2001r. - Dz.U. Nr 73). Szanowny pan
    minister nie raczył napisać co dalej - wydrukować, zachować czy wsadzić w
    buty.

    Obowiązkowe jest natomiast posiadanie wydrukowanych zgłoszeń do ubezpieczeń
    (i wyrejestrowań), natomiast dokumenty rozliczeniowe i zgłoszenie płatnika
    składek można mieć w formie papierowej lub elektronicznej.

    A może najszybciej i najtaniej wyjdzie odtworzenie dokumentów plus
    ewentualne wysłanie części (gdzie chcesz mieć potwierdzenia odbioru)
    ponownie do ZUS w formie korekty?

    Andrzej K

  • 10. Data: 2003-11-12 22:33:05
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > papierowe kopie ?!?! kurde nie wiedziałem
    > już drukuje ...

    To nawet nie chodzi o papierowe kopie, tylko o potwierdzenie wysłania
    dokumentów do ZUS-u.

    Otwórz wysłany i potwierdzony zestaw dokumentów i z menu w tym okienku
    wybierz:
    Narzędzia > Drukuj raport > Drukuj dane wysyłki i potwierdzenia

    Osobiście drukuję je właśnie na odwrocie papierowych kopii, które wczesniej
    sobie wydrukowałem:-)

    Pozdrawiam
    Tomek